TOP

Natte maand juli goed voor webshops

Lege winkelstraten, nog legere strandtenten en terrassen. De natte maand juli was zwaar voor veel ondernemers. Webwinkels plusten juist door het slechte weer.

Suzan Eikelenstam, auteur van het boek ‘Internetgodinnen’ vroeg meer dan 100 webwinkeliers naar hun resultaten over de afgelopen maand. Bijna de helft (48%) van hen zag een flinke stijging in de verdiensten, ten opzichte van de bovengemiddeld droge en warme junimaand.

Een kwart van de ondervraagde webshopeigenaren gaf aan regelmatig op de berichtgeving over het slechte weer in te springen, bijvoorbeeld met speciale aanbiedingen. Volgens het onderzoek zag bijvoorbeeld Bol.com een stijging van 50% in de verkoop van dvd boxen.

Ook zetten veel online ondernemers extra personeel in om de extra aanwas van klanten goed te bedienen. Zelfs webwinkeliers die niet in het bijzonder op het slechte weer hebben ingespeeld, geven aan dat zij desondanks meer omzet hebben geboekt.