TOP

My Jewellery opent 7e winkel [interview]

Wat in 2011 begon als een kleinschalige webshop met zelfgemaakte sieraden groeit inmiddels uit tot een waar mode-imperium. Deze zomer opent My Jewellery haar zevende filiaal in Haarlem. Er wordt hard gewerkt aan nieuw shop-in-shop concept en er wordt dit jaar opnieuw honderd procent groei gehaald. Eigenaar Sharon Hilgers praat ons bij.

Vertel eerst eens over de nieuwe winkel?

Sharon Hilgers, oprichter en directeur van My Jewellery: “Die opent zaterdag 7 augustus in de Barteljorisstraat in Haarlem. Een prachtig pand in een super gezellige stad. De uitstraling van het pand past precies bij My Jewellery: een urban pand in een luxere winkelstraat waar we My Jewellery beleving goed neer kunnen zetten.”

Jullie hebben een goed uitgedachte omni-channelstrategie. Hoe past de winkel daarin?

“We zijn begonnen als kleinschalige webshop en drie jaar later gestart met de groothandel en de eerste winkel in Den Bosch. De winkel was een test en vooral bedoeld om meer beleving te creëren en te kijken of een boetiek zorgt voor een groei in bestellingen in de betreffende regio. Dat bleek het geval en door de groeiende interesse zijn we snel gegroeid naar zes winkels, onder meer in Utrecht en Arnhem. In de winkels draait het vooral om het verstreken van de band met onze klanten. Ook fungeren ze als servicepunt om het online shoppen te faciliteren. Zo kan er vanuit de boetiek worden besteld zonder verzendkosten en kunnen online bestellingen in de boetiek worden geretourneerd.”

My Jewellery (4)

Waarom Haarlem?

“De nieuwe winkel in Haarlem is het resultaat van een tijdelijke store binnen het nieuwe filiaal van Hudson’s Bay. We hebben onze klanten via het My Jewellery platform opgetrommeld om de zogeheten studio in het nieuwe warenhuis te bezoeken en daar was opvallende interesse voor. Het hoge bezoekersaantal heeft ons doen besluiten om ook in Haarlem een eigen boetiek te openen.”

En welke steden volgen nog meer?

“Amsterdam staat hoog op het lijstje, maar daarvoor hebben we nog geen concrete plannen. Verder zouden Groningen, Rotterdam en Den Haag leuk zijn, maar ik heb geen haast en niet de ambitie om te groot te groeien. Ik vind het fijn om met een niet al te groot team te blijven werken en op die manier de kwaliteit te waarborgen.”

My Jewellery (6)

Hoe zorg je dat je steeds blijft groeien?

“Allereerst zorgen we dat we steeds vernieuwen. We zitten bovenop de trends en brengen elke week nieuwe items in de collectie. Daarnaast zetten we heel sterk in op omni-channel; met een dynamische webshop, de eigen winkels, de groothandel en inmiddels ruim driehonderd partnerstores. Dat is echt essentieel. We realiseren dit jaar opnieuw honderd procent groei, dat kan alleen dankzij de omni-aanpak. En beleving is dus key. We hebben een hele sterke en trouwe online community en we breiden onze service en zichtbaarheid steeds verder uit. Zo zijn we bijvoorbeeld ook bezig met een nieuw shop-in-shop concept.”

Vertel

“In november van dit jaar open we de eerste shop-in-shop in Van Beurden Health & Beauty in Goirle. Een prachtig, luxe platform met alles op het gebied van beauty en welness. We vullen daar 50 vierkante meter met onze producten, die we dankzij onze wekelijkse levering heel flexibel en up to date kunnen invullen. Het is echt nog een try-out, maar ik vind het een prachtig concept dat ik in 2019 graag verder wil uitrollen.”

My Jewellery (2)

Wat maakt My Jewellery precies zo aantrekkelijk?

“De luxe merkbeleving, scherpe prijzen, snel wisselende collectie en kwalitatief zeer goede items, als je het mij vraagt. En bij My Jewellery vinden we het belangrijk een ontmoetingsplek te creëren en het merk volledig over te brengen op de klant. Dat doen we kennelijk goed, want de populariteit groeit nog steeds en we hebben een grote schare trouwe fans.”

En wie is dan die My Jewellery fan?

“Dat vind ik altijd lastig te zeggen, omdat onze klantengroep best breed is. De online kern bestaat echter toch vooral uit meiden en vrouwen tussen de twintig en dertig. In de winkel komen daarnaast ook wel oudere vrouwen. En we hebben natuurlijk de specifieke sieradenliefhebber; die heb je ook in alle leeftijden.”

My Jewellery (1)

Welke prijsstelling voer je?

“De prijzen van de meeste sieraden liggen tussen de €9,95 en €29,95 en tussen de €19,95 en €49,95 voor kleding. Het gemiddelde aankoopbedrag online staat op €55,-.”

Ga je ooit nog internationaal?

“Daar ligt mijn ambitie niet direct. Alhoewel ik een winkel in Antwerpen wel zie zitten. Mijn eerste prioriteit ligt echter bij Nederland. Hier wil ik sterk zijn en blijven.”

In Textilia 7 van 2018, die op 29 juni 2018 verschenen is, geeft Sharon Hilgers in de rubriek Close-up antwoord op 21 persoonlijke vragen.