TOP

Monsterverkopen een bedreiging voor de omzet? [onderzoek]*

Monsterverkopen zijn al jaren een doorn in het oog van winkeliers: leveranciers zouden hiermee hun afnemers direct beconcurreren. Maar snoepen die sample sales echt omzet weg of gaat het om aankopen die de consument anders niet in de winkel had gedaan?

 Markt1

Bron: Onderzoek door GfK Panel Services onder het MYfashion-panel, 49 bedrijven met fysieke winkel(s) en/of webwinkels(s), voorjaar 2014.

Markt2

Bron: Onderzoek GfK Panel Services onder 137 mensen 15+ die het afgelopen jaar kleding hebben aangeschaft tijdens monsterverkopen, voorjaar 2014.

Markt3

Bron: Onderzoek GfK Panel Services onder 137 mensen 15+ die het afgelopen jaar kleding hebben aangeschaft tijdens monsterverkopen, voorjaar 2014.

Meld je aan!

MYFashion-panel is het retailpanel van Textilia. Het is samengesteld door GfK Panel Services en bestaat in totaal uit meer dan honderd fashionretailers in Nederland. Wil je ook meewerken aan onze onafhankelijke onderzoeken? Meld je dan aan via www.myfashionpanel.nl. Als dank krijg je als eerste de onderzoeksresultaten én maak je kans op mooie goodiebags.

Dit artikel is gepubliceerd in de vrouwenmodespecial zomer 2015 van Textilia, die is verschenen op 8 juli 2014. Altijd als eerste op de hoogte zijn van de exclusieve onderzoeken van GfK Panel Services voor Textilia? Abonneer je dan ook op de printeditie van Textilia.