TOP

Modefabriek start met blogs op vernieuwde site

Modefabriek heeft een nieuwe website. Belangrijkste toevoeging is de blog, waarop bijdragen zullen verschijnen over uiteraard Modefabriek, maar ook ook over design, brands & shops, fashion en places to be. De modebeurs heeft daarvoor een team van dertien specialisten samengesteld.

Dertig edities van Modefabriek hebben een schat aan kennis opgeleverd, meldt de beurs in een persbericht. En die kennis wordt gedeeld door middel van een weblog dat sinds 15 juni aan de homepage van Modefabriek is toegevoegd.

Daarop staat het laatste nieuws met de ins & outs van de Nederlandse modevakbeurs, toelichtingen bij actuele collecties en achtergrondinformatie. Maar het blog is volgens het persbericht ambitieus en ‘bestrijkt meer terreinen dan mode alleen’. Ook over zaken als design, innovatieve winkelformules, hotspots en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van kunst, muziek en video wordt bericht.

De opzet van het blog sluit volgens de beursorganisatie aan bij Modefabrieks uitgangspunt: namelijk het bieden van een inspirerende omgeving waarin ook ruimte is voor innovatie en creativiteit op gebieden die mode raken en beïnvloeden.

Contributors

Ter aanvulling heeft Modefabriek een team samengesteld van specialisten die geregeld een post zullen plaatsen in een van onderstaande vijf categorieën. Uiteenlopend van stijl en toonzetting maar altijd met het doel te informeren en te inspireren.

 

Fashion
In deze categorie zal independent stylepaper Glamcult bloggen over zaken als the next big thing op modegebied maar ook over underground en up & coming labels. ‘We select, create and wonder around in today’s avant-garde’, belooft Glamcult. Ook Caroline Krouwels, design professional en Art Director van Modefabriek BV en Floortje Mennen, co-curator van het designer platform Next & Cutting Edge, zullen bijdragen in deze categorie leveren.

Brands & Shops

Vijf contributors berichten over innovatieve winkelformules en de nieuwste ontwikkelingen op retailgebied. Het team bestaat uit:

  • Lisa Anne Stuyfzand, Elle Style Award winnares en gerenommeerd freelance fashionstyliste;
  • José Klap: mede grondlegger van ZOO magazine en creative director bij Press Only en L’Officiël Hommes NL;
  • Igor Guinau, managing director bij L’Officiël Hommes NL en copywriter voor internationaal opererende modelabels;
  • Aynouk Tan, modejournalist met veel inzicht in de kunst- en museumwereld;
  • Kalinka Hählen, journaliste werkzaam voor onder meer Elle en Marie Claire.

Design
Maurice Ajanaku, de man achter dé online bron voor de meest recente trends op het gebied van kunst, design en muziek, namelijk Ajanaku.com, gaat bijdragen leveren. Hij wordt bijgestaan door Jan Agelink. Ook Sylvia Avontuur, grondlegster van Nederlands eerste persbureau, Press Only, gaat haar kijk op design delen. Daarnaast is ook designgeweten in magazinevorm Frame gestrikt om bij te dragen. Aanvullend zullen Modefabriek’s freelance concept and product designers Hilde Koenders en Grietje Schepers, beide afkomstig van Design Academy Eindhoven hun visie en vindingen weergeven.

Music & Video
Catarina Aimée Dahms aka Cata.Pirata, zangeres bij electro punkband Skip & Die, muzikant en hoofdredacteur van Spunk.nl blogt over de nieuwste ontwikkelingen en interessante coöperaties in de muziek- en videowereld. Zij wordt bijgestaan door Leon de Raaff aka Leyo, dj en promoter van o.a. Boogieman en tevens werkzaam op de creatieve afdeling van Modefabriek BV.


Places
Anna Nikbakth Nooshin, mede eigenaar van Overdose.am schrijft over hotspots én nog onontdekte juweeltjes in Amsterdam. ‘One of the best cities in the World’, aldus Nooshin. En Karine Bloem, één van de grondleggers van The Digitalistas.com gaat aandacht besteden aan haar favoriete internationale places to be.

Modefabriek
Coen Wulms, redacteur bij Esquire, mode & lifestyle journalist voor een selectie magazines en kranten én als creative consultant werkzaam voor een aantal internationale modelabels, houdt de vinger aan de pols betreffende nieuwe ontwikkelingen bij Modefabriek en de labels die aan de 31ste editie deelnemen.