TOP

MKB-Nederland start helpdesk voor ondernemers

De kredietcrisis roept natuurlijk genoeg vragen op voor ondernemers. Om elke ondernemer zo goed mogelijk van antwoorden te voorzien, heeft Mkb-Nederland een helpdesk geopend. Deze is ondergebracht bij Mkb Servicedesk, de website van de organisatie die kleine en middelgrote ondernemingen van advies voorziet.

Niet voor niets, zo blijkt uit de toename van bijna 20 procent in het aantal bezoekers op de site. Willem Overbosch, directeur van Mkb Servicedesk verwacht de komende maanden ook geen verandering in de drukte: “Ondernemers willen zich voorbereiden op eventuele gevolgen van de kredietcrisis. We verwachten voorlopig dan ook geen afname in het aantal bezoekers op de site.” De meest gestelde vragen aan de Mkb Servicedesk zijn onder andere: ‘Hoe kom ik aan financiering’, ‘Hoe kom ik onder mijn huurcontract uit’ en ‘Kom ik in aanmerking voor borgstellingskrediet?’. Volgens de CBS groeide in het derde kwartaal de economie met 1,8 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dit is bijna een halvering vergeleken met de groei in het eerste half jaar. Ten opzichte van een kwartaal eerder groeide de Nederlandse economie helemaal niet. Ook het consumentenvertrouwen nam in november af, tevens verslechterde de stemming onder zakelijke dienstverleners.