TOP

Merk te zien op Modefabriek: Barbara de Ru

De beurzenperiode is dé tijd om op zoek te gaan naar nieuwe merken. Daarom zet Textilia in aanloop tot de Modefabriek (22 - 23 juli) merken in de spotlights. Dit keer is het de beurt aan Barbara de Ru.

Naam merk: Barbara de Ru

Aantal werknemers: 3

Omschrijf jullie doelgroep: “‘The Gentlewoman’. Een sterke vrouw met een mening. Ze gaat niet mee met trends, maar heeft een duidelijke eigen stijl weten te creëren. Ze stelt eisen aan kwaliteit, design en pasvorm en kiest bewust haar kledingkast daarop uit.”

Hoe is het merk ontstaan? Uit welke behoefte?: “De wereld zit overvol met producten die zonder echte aandacht worden ontworpen, geproduceerd en gedragen. Iedereen is constant bezig met meer, beter en voortdurend maar onderweg naar het volgende moment. De behoefte aan oprechte aandacht en puur bewustzijn groeit daarmee. Vanuit deze behoefte is het label Barbara de Ru ontstaan. Momenten voor jezelf, in het midden van het leven en je zonder concessies helemaal laten onderdompelen in design, fashion en comfort.”

Wat is jullie merkfilosofie?: “Met aandacht gemaakt. Met aandacht gedragen. Vanuit deze gedachten levert het label moderne klassiekers. Clean en tijdloos design, waarbij aandacht wordt geschonken aan duurzame kwaliteit, details en een comfortabele pasvorm. De modellen zijn simpel maar door bijzondere combinaties in stoffen is elk kledingstuk echt een toevoeging aan je kledingkast.”

Waarin onderscheiden jullie je van de rest?: “Het label Barbara de Ru maakt ‘special essentials’. De collectie als geheel bestaat uit items die voor zichzelf spreken. Zonder mee te gaan met trends die ons worden opgelegd past een item zich als een kameleon aan op ieders stijl. Doordat we ‘never out of fashion’ zijn dragen veel van onze clientèle nog steeds met plezier items uit enkele collecties geleden. Het feit dat we samenwerken met een ontzettend goede coupeuse werkt hier ook aan mee.”

Wat zijn de key-items voor zomer 2013?: “De collectie bestaat natuurlijk allemaal uit bijzondere items, dat is de kracht van het label. Maar de leren cape is echt waanzinnig! Ook van de perfect zittende colberts in grafische bloemenstof verwachten we veel.”

Hoe ziet de collectieopbouw er uit?: “De collectie bestaat uit 2 lijnen: pret-a -porter, +- 40 items en Roots &Wings (comfort sport) +- 15 items. De lijnen zijn met elkaar te combineren. Per seizoen is er per lijn een main collectie en een aanvullende collectie. Een aantal producten lopen altijd door. Never out of fashion, never out of stock.”

Wat doen jullie aan service?: “Ons motto is ‘Klant is koning’. Daarom komen veel van onze klanten graag terug in onze e-boutique. Deze mentaliteit zetten we ook door in retail service.”

Wat zijn de inkoopprijzen/marge/segment/ aantal collecties: “We gaan uit van gangbare marges. In gesprek met potentiële klanten kunnen we alle mogelijkheden bespreken.”

Hoeveel verkooppunten hebben jullie en willen jullie binnen een jaar behalen?: “We zijn tot nu toe alleen nog te vinden in onze eigen e-boutique dit gaat zo ontzettend goed dat we nu de stap naar retail gaan zetten. Ons streven is om in een jaar tijd minstens 10 verkooppunten te realiseren door de Benelux heen. Daarnaast hebben we plannen om te gaan samenwerken met agentschappen in Scandinavië en Frankrijk.”

Waar staan jullie op de Modefabriek?: “We staan in de Refined hal, tussen labels als Avelon en Whiite. Het draait bij ons label om de ‘special essentials’ en gaan daar tijdens de Modefabriek volop aandacht aan geven. De collectie spreekt voor zichzelf  en wij staan daar om dat perfect tot zijn recht te laten komen.”

Verkoopinformatie: 06 41 86 68 29