TOP

Meeste consumenten bezoeken fysieke winkel voor online aankoop

Bijna alle consumenten brengen voor een aankoop een bezoek aan een fysieke winkel. Dat blijkt uit een onderzoek naar omnichannel onder 2.500 Amerikaanse consumenten.

Circa 90 procent van de Amerikaanse consumenten blijkt in een fysieke winkel te komen voordat hij of zij een aankoop doet. Er wordt een bezoek worden gebracht aan een winkel, om het product vervolgens online te bestellen. Dit fenomeen wordt ook wel showrooming genoemd.

Fysieke winkels hebben blijkbaar meer waarde dan alleen de verkopen die er plaatsvinden. De meeste consumenten geven aan een product eerst te willen uitproberen, te voelen en/of te passen. Ook de interactie met een verkoper speelt een rol, zoals het inwinnen van advies.

Hoewel e-commerce zich blijft ontwikkelen, blijft de fysieke winkel toch de basis van de retail. Dat concludeert het onderzoek. Winkeliers met een omnichannel-strategie zouden de grootste kans van slagen hebben.

Lees ook: Hoe voorkom je showrooming?