TOP

Meer sportswear op Bread & Butter Berlijn 2010

Zeshonderd merken en ontwerpers presenteerden tijdens de wintereditie van Bread & Butter op het oude vliegveld Tempelhof in Berlijn van 20 tot en met 22 januari hun najaars/wintercollecties. De zomereditie belooft nog groter te worden dankzij het groeiende sportswearsegment, daarnaast zal de beurs in het teken staan van het WK voetbal.

Beursdirecteur Karl-Heinz Müller liet tijdens een persconferentie in Berlijn weten dat de zomereditie van Bread & Butter moet groeien in het segment Sportswear. Karl-Heinz denkt bij uitbreiding van het sportswearsegment aan merken als Peuterey, Woolrich en Moncler. De meeste van de op dit moment succesvolle labels komen uit Italië en staan op de Italiaanse modevakbeurs Pitti Uomo. “We gaan proberen om deze labels naar Berlijn te krijgen. Omdat er geen plek is voor een nieuw segment, zal er gebouwd moeten worden.” Karl-Heinz denkt aan een mode-expo op het betonnen stuk voor de hangars.

Skateschool
Ook de First Floor wordt onder handen genomen, waar nu de jonge ‘street artists’ ondergebracht zijn. In het toekomstige segment Bread & Butter Boarding House wil Karl-Heinz nog steeds jonge labels, maar ‘die merken moeten al wel op de markt actief zijn’. Ook is er dit keer gedacht aan de sportieve minderjarige bezoekers. Zo zal er in een 5.000 vierkante meter groot kinderland een skateschool komen.

Voetbaltintje

De volgende Bread & Butter is van 9 juli tot en met 11 juli 2010. De WK halve finales vallen samen met de beurs en B&B zal dan ook helemaal in het teken van het WK voetbal komen te staan. Er wordt op het terrein een stadion nagebouwd met een groot beeldscherm, dus de voetbalminnende ondernemers hoeven geen wedstrijd te missen. Is dit het ultieme moment voor sportieve merken om op weg naar Friedrichshafen een pitstop in te lassen in Berlijn?