TOP

Maison de Bonneterie verandert winkelformule

Maison de Bonneterie gaat haar winkelformule veranderen. In plaats van losse collecties gaat de winkelketen - uit het hogere segment- werken met shop-in-shops.

Deze week houden de filialen van Maison de Bonneterie in Den Haag en Amsterdam grote uitverkooprondes met kortingen van 50 tot 70 procent. Dan volgt er in de zomer een verbouwing van de filialen door de Engelse architect Charles Dunnett. Daarvoor hoeven de winkels niet dicht. “Het zal gefraseerd gaan”, legt pr- en communicatiemedewerker Marlies Rijntjes uit. “Klanten kunnen gewoon hun aankopen blijven doen.” Vervolgens worden de shop-in-shops geplaatst. Volgens Rijntjes komt deze verbouwing vooral de service van de winkel ten goede. “Naast ons eigen personeel, zullen er ook mensen van de merken zelf op de winkelvloer staan. Hierdoor kunnen we de klanten van een betere service en een breder assortiment voorzien.” Tot slot zou ook de nieuwe formule de samenwerking met de merken ten goede komen.

In de toekomstige winkels zullen de volgende fashion labels te vinden zijn: Hugo Boss, Strellson, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Gant. Naast die van Max Mara, Marc Cain, Darel. Voor de jonge vrouwelijke fashionklant o.a. : Versace jeans, Just Cavalli, Pinko, Patrizia Pepe en voor de trendy mannen D&G, Blue Blood, Cold Method, Karl Lagerfeld.

De winkel in Laren blijft in de huidige vorm bestaat, de winkel in Heemstede houdt binnenkort een flinke uitverkoop en zal vervolgens de deuren sluiten.