TOP

Komen en gaan bij North Face, Keen en Arc’teryx

Vertegenwoordigers die komen en gaan, merken die uitbreiden en nieuwe managers. De sportbranche is altijd in beweging. Een overzicht van de laatste verschuivingen bij North Face, Keen en Arc'teryx.

Arne Arens nieuwe North Face General Manager

De Nederlandse Arne Arens is de nieuwe General Manager (GM) van outdoormerk The North Face EMEA. Arne Arens volgt hiermee Timo Schmidt-Eisenhart op die de nieuwe rol van GM Timberland Europa op zich gaat nemen. Arens zit sinds 2010 bij The North Face als sales director EMEA. Als GM The North Face EMEA zal hij verantwoordelijk zijn voor de strategische en operationele steun aan sales, product en marketing. Arens nieuwe functie is er één van een reeks promoties en toevoegingen binnen The North Face om het topmanagement te versterken en op alle afdelingen talent te blijven ontwikkelen. Als reactie op zijn promotie zegt Arens: “Ik heb ontzettend veel zin om de positieve vibe voort te zetten rondom het merk in Europa. We hebben een hele sterke achtergrond en ik heb er alle vertrouwen in dat we zullen blijven groeien naar de nummer 1 positie in outdoor merken in alle landen binnen EMEA.”

Arc’teryx verwelkomt nieuwe bedrijfsleider
Het Canadese bedrijf Arc’teryx heeft Vincent Wauters benoemd als nieuwe bedrijfsleider. Onder leiderschap van Wauters zal het merk voortbouwen op haar groei in de outdoor industrie. Vincent Wauters heeft sinds 2008 leiding gegeven aan de Amers Sports product- en IT-afdeling en brengt 15 jaar leiderschap en volgens het merk uitstekende referenties om zijn rol optimaal te kunnen vervullen.

Keen ziet general manager vertrekken
Outdoormerk Keen is op zoek naar een nieuwe general manager. Het merk meldt via een persbericht dat James Curleigh een nieuwe uitdaging is aangegaan bij een niet outdoormerk. In 2013 viert het Amerikaanse merk haar 10e verjaardag en de oprichter en ceo van het merk, Rory Fuerst, is nu naarstig op zoek naar een nieuwe general manager die in staat is om het merk wereldwijd verder te helpen groeien en om nieuwe innovatieve producten te lanceren.