TOP

Kleine Fabriek maakt deelnemers per segment bekend

Kleine Fabriek creëert voor komende editie vier actuele segmenten: Object+, Star, Industry en Blueprint. In elk segment zijn al enkele deelnemende labels bekend.

Object+ is de nieuwe naam voor het Home & Gift segment waar de lifestylemerken samenkomen in een minimalistisch lichtgrijs decor. Hier staan internationaal opererende Nederlandse merken als Koeka, met accessoires, speeltjes en kinderkamertextiel, en Pakhuis Oost, bekend van de mode- en interieuraccessoires van stoere materialen als metallic leer of onscheurbaar papier. Buitenlandse labels zijn MIMI’ lou uit Frankrijk, met de creatieve DIY accessoires en textiel herkenbaar aan de zoete illustratieve stijl, uit Italië het ‘handmade and vintage for kids’ label Numero 74, de bekroonde Engelse kinderwagens van Mima Kids, en de nieuwkomer uit de UK: Rosie Flo’s colouring books.

Star 
Star, met zijn heldere witte stands, is onder andere voor uitgesproken en high-end kindermodemerken als het New Yorkse Little Marc Jacobs, het Franse Petit Bateau en winnaar van de ‘Best Danish Kids Wear Clothing’ award in 2011 Molo Kids. Uit Italië komen Silvian Heach kids, of de stoere junior collectie van droomautofabrikant Ferrari. Het Nederlandse Kik-Kid is als vanouds aanwezig, net als Jottum, Oilily, Lief en – terug van weggeweest – Noppies. Het  Franse familielabel IKKS is eveneens terug op kleine fabriek met de uitgebreide juniorlijnen inclusief stoere accessoires als riemen, hoedjes, sjaals en tassen. Net als in de volwassen mode nemen accessoires ook in kids wear een vlucht. Merken gespecialiseerd in accessoires als de Braziliaanse Havaianas flipflops brengen de gewenste extra kleur en variatie in het aanbod.

Industry
Industry
is het stoere metaalgrijze segment voor de ‘hoog trend-sensitieve’ denim- en sportswear-gerelateerde merken als het ondergoedlabel Björn Borg, het surferslabel O’Neill, het eigenwijze gsus sindustries en het Belgische label American Outfitters. Naast deze ‘grote jongens’ staan ook jongere labels als het Amsterdamse Tumble ‘n Dry, en het stoere zusje van Japan Rags, Little Cerise.

Blueprint
Blueprint tot slot is het nieuwe segment voor denim waarin een sterke ontwikkeling naar zowel authenticiteit als innovatie zichtbaar is. In een ruige, rudimentaire setting laten marktleiders als Levi’s, Diesel en Replay, evenals het skateschoenenlabel Etnies zich van hun beste kant zien, maar ook Retour Denim De Luxe met zijn lange skinny pasvorm, en de stoere leren kinderriemen van Cowboysbelt. Van alle segmenten is Blueprint wel de stoerste.

Kleine fabriek vindt plaats op 8 en 9 juli 2012 in de Amsterdam RAI, voor de deelnemende merken zie ook www.kleinefabriek.nl/nl/brands