TOP

Kijken: Unrobe lanceert collectie met drankproducent Stëlz

Het hippe drankje Stëlz gaat de mode in. Kledingmerk Unrobe werkt samen met de Nederlandse drankproducent en zijn bekendste aandeelhouder, vlogger Monica Geuze, voor een duurzame athleisurecollectie.

Het duurzame modemerk Unrobe en drankproducent Stëlz slaan de handen ineen voor een athleisurecollectie. Stëlz-investeerder en vlogger Monica Geuze was nauw betrokken bij de totstandkoming en is een van de modellen in de campagne. “Voor de collectie wilden we een combinatie van sportief, een beetje college en uniseks”, licht ze in een persbericht toe. “Die ‘fluidity’ maakt het nog leuker.” De bedrijven vonden elkaar in hun missie voor meer bewustwording: Unrobe strijdt voor een duurzamere mode-industrie, Stëlz biedt met zijn ‘hard seltzers’ (bruiswater met fruitsmaak, licht alcoholisch en zonder toegevoegde suikers, red.) een caloriearm alternatief voor bier, wijn of cocktails.

Kledingstukken met QR-code

De Unrobe x Stëlz-collectie is sinds 1 juli online verkrijgbaar en bestaat uit drie T-shirts, een hoodie en een short. De lijn is gemaakt van biologisch en GOTS-gecertificeerd katoen en geproduceerd in Portugal. Elk artikel heeft een QR-code waarmee klanten kunnen zien waar en door wie de kleding is geproduceerd. De items worden in gelimiteerde oplage uitgebracht. Niet alleen om de collectie exclusief te houden maar ook om de groeiende afvalberg in de mode tegen te gaan, zegt Unrobe-oprichter Daan Ubachs. “Op deze manier maken we de consument bewust van de misstanden in de mode-industrie en bieden we tegelijkertijd een positief alternatief.”

Beeld: Pieter Wouters