TOP

Jongste zoon van Henri Fetter zet nieuw mannenmodelabel Beyond Your Mind op (interview)

Julian Hendriks treedt in de voetsporen van zijn vader, wijlen textielondernemer Henri (Hans) Fetter – bekend van onder meer kledingketen Fooks en grondlegger van Ball Jeans. Samen met Daan van den Burg is hij het mannenmodelabel Beyond Your Mind (BYM) begonnen.

Julian Hendriks en Daan van den Burg zijn beiden nog maar twintig jaar maar aan ambitie geen gebrek. Twee jaar geleden vatte Julian Hendriks het plan op om in de voetsporen van zijn vader te treden. Wijlen textielondernemer Henri (Hans) Fetter is bekend van kledingketens Fooks en Canadian Stocks. Julian besprak zijn ideeën om eigen kleding te gaan ontwerpen met zijn goede vriend Daan die meteen enthousiast werd. Na twee jaar hard werken aan het ontwerp en de productie van de kleding, de bijzondere verpakking, de website en het bedenken van een marketing strategie is kledinglabel Beyond Your Mind (BYM) dan eindelijk een feit.

Gefeliciteerd met de eerste collectie van BYM! Vertel, waar kwam het plan voor een kledingmerk vandaan?

“De passie voor kleding zit in mijn bloed. Mijn vader begon ook al op zijn 19e met kleding. Zijn merken, waaronder Ball Jeans, zijn uitgegroeid tot mooie grote Nederlandse modemerken. Helaas is mijn vader in 2014 overleden. De interesse voor kleding en textiel heeft hij duidelijk aan mij doorgegeven. Met BYM wil ik mijn droom waarmaken en tegelijkertijd mijn vader trots maken. Dit motiveert mij extra om niet alleen een stijlvol merk neer te zetten, maar ook om van BYM echt iets bijzonders te maken.”

Waar staat Beyond Your Mind voor?

“Onze slogan is ‘Think Further’. BYM is meer dan alleen een logo op de borst van een polo of een sweater. Onze eerste collectie van polo’s (korte en lange mouw) en sweaters zijn niet zomaar ‘kledingstukken’. Ze zijn tot in de kleinste details prachtig afgewerkt en worden in Portugal gemaakt van speciaal voor BYM geproduceerde hoogwaardige stoffen. De kleding heeft bijzondere details én een prachtige slim-fit pasvorm. We hebben over BYM dus letterlijk ‘verder nagedacht’ dan een snelle productie en een vlotte verkoop. Bij BYM is over alles nagedacht: de absolute kwaliteit en de luxe uitstraling van stof, pasvorm en details.”

Hoe onderscheiden jullie je nog meer van de concurrent?

“We richten ons op het hogere segment in de markt. Onze sweaters hebben een verkoopprijs van euro 159,- , de polo’s lange mouw euro 119,- en de polo’s korte mouw euro 79,-. Daarmee krijgen onze klanten meer om hun lijf dan zomaar een kledingstuk. BYM is echt kwaliteitskleding. Dat merken onze klanten direct nadat ze hun web-order hebben geplaatst. De shirts worden verpakt in een luxe box met magneetsluiting en elke klant krijgt een persoonlijke notitie. Alleen al het uitpakken is een feest. Laat staan het aantrekken. BYM zal zich ook op een bijzondere manier onderscheiden op social media. Ook daar hebben we al een hele strategie voor bedacht.”

Waar hopen jullie over vijf jaar te staan?

‘’Over vijf jaar hopen we sowieso veel naamsbekendheid te hebben. BYM moet een eigen plek in de mode-branche veroveren. En wie weet hebben we dan al een eigen winkel. Voorlopig richten we ons op verkoop via de webshop www.beyondyourmind.eu

Wat is jullie volgende stap?

‘’Wij gaan winkels in het hogere segment benaderen met de vraag of zij onze collectie willen opnemen. We zoeken daarbij wel naar winkels met een luxe en toch stoere stijlvolle uitstraling. De omgeving moet natuurlijk wel bij ons merk passen.’’

Gaan jullie ook op beurzen staan om jullie merk kenbaar te maken?

‘’Dat hoort ook zeker bij onze plannen voor het uitrollen van BYM. Het zou hele toffe uitdaging zijn om ons merk te presenteren op De Modefabriek.”

Verkoop via sales@beyondyourmind.eu