TOP

Jeanstrends Modefabriek zomer 2013

De tweede editie van Blueprint, het jeansplatform op Modefabriek, was opnieuw een succes. Zowel standhouders als exposanten waren te spreken over de opzet, waar de 'blauwe merken' in een eigen, rauwe omgeving worden gepresenteerd.

Blueprint is gesitueerd direct naast de Industry-hal op Modefabriek, waar de commerciëlere jeans(gerelateerde) merken hun collecties toonden. In het modebeeld valt kleur op, met name neontinten. Daarnaast waren er merken die duidelijk kozen voor de iets minder extreme pastels.

Innovatie 

Jeans zijn felgekleurd, of  hebben een bloemenprint of tie&die print. Andere merken kiezen er bewust voor om de neonkleuren alleen toe te passen in details, verwerkt in prints of in accessoires. De blauwe merken zetten in op innovatie op het gebied van pasvorm en wassingen, zoals push-up jeans, toevoegingen van verzorgende stoffen of laserwassingen. Ook de gekleurde chino is nog steeds een belangrijk item.

T-shirts

T-shirts met prints beloven een ware revival in zomer 2013. Met name (zwart-wit) fotoprints zijn belangrijk. Ook vervaagde, vlekkerige prints zien we in de collecties. Daarnaast is er een groot aanbod kleurige zomerbreisels, iets wat gezien de Nederlandse zomers van de afgelopen jaren wellicht een enorme uitkomst is.

 

Bekijk de slideshow voor een impressie.