TOP

@jantrendman spot: Mode-highlights van de Dutch Design Week 2015

Trendforecaster Jan Agelink - a.k.a. @jantrendman - spot voor Textilia weer nieuwe trends. De Dutch Designweek had opvallend veel mooi en fris modegevoel. Deze week de highlights uit Eindhoven!

Print in motion: Anouk Van de Sande

Anouk voorspelt een golf van kleur na een zwarte periode in mode. We zijn het met haar eens! Haar collectie van catsuits met grafische prints en transparante tops met nog meer prints zorgen voor een optische illusie van dansende strepen, stippen en rasters. Het ziet er geweldig uit, het zou zo maar de nieuwe grote trend voor active wear kunnen worden.

DDW2015 - anouk van de sande 1

DDW2015 - anouk van de sande 2

DDW2015 - anouk van de sande 3

 

 

Pop up collection: Vera De Pont

Vera de Pont heeft een techniek bedacht die simpel en ingenieus is. Op een lap stof staat een patroon die je met een schaar uit en los kunt knippen. Door het speciale materiaal hoef je niets te zomen of te naaien. Je lap stof transformeert in een simpele handeling tot een modieuze jas. Het geraffineerde mooie kleurgebruik maakt het extra bijzonder. Een cum laude-project.

DDW2015 - vera de pont 1

DDW2015 - vera de pont 2

DDW2015 - vera de pont 3

 

Modebelofte 2015

Modebelofte is een expositie van een selectie van aanstormende modetalenten. Het thema van deze editie was ‘ ‘Performing Advancers’. De unieke locatie voor Modebelofte 2015 bekrachtigt het concept van deze editie. ‘De scheidslijn tussen mode en sportswear wordt steeds dunner. High performance is vanzelfsprekender op de catwalk en de straatbeeld bepalende sportswear was nog nooit zo fashionminded.

Visual designer Niek Pulles en experience designer Harm Rensink waren de curatoren van het event. Modebelofte is een platform voor innovatief en progressief modetalent. Het event is een initiatief van Ellen Albers, eigenares van de in Eindhoven gevestigde conceptstore You Are Here.

DDW2015 - modebelofte 1

DDW2015 - modebelofte 2

DDW2015 - modebelofte 3

 

 

Not another: Daniela Treija & Sara Sturges

De absurditeit van het constant herhalen en uitmelken van designtrends is het thema van het afstudeerproject ’Not Another’ . Het project werd geïntroduceerd als een nieuw tijdschrift dat elke maand een andere ‘alom aanwezige’ designtrend als hoofdthema zal gaan behandelen.

Treija en Sturges observeerden dat met de opkomst van visuele ‘verzamelwebsites’ zoals Instagram, Tumblr en Pinterest, opvallend veel soortgelijke designstijlen worden gefotografeerd. Ze vroegen zich af: “Waar komen al die ananassen en marmeren objecten opeens vandaan?” En besloten daar een verhelderend blad over te maken.

Met hashtags op social-mediasites kunnen mensen elke maand stemmen op de meest gesignaleerde trend; de winnende trend wordt het thema van de volgende maand.

Dit project maakt heel duidelijk dat je met échte trends een nieuwe weg in moet slaan!

DDW2015 - not another 1

DDW2015 - not another 2

DDW2015 - not another 3