TOP

Jack Wolfskin wil meer dan 1,5 miljoen paar schoenen verkopen in 2011

Het Duitse outdoor-merk Jack Wolfskin is hard op weg om één van de grootste schoenenleveranciers voor de outdoor-industrie in Europa te worden. In de afgelopen acht jaar heeft Jack Wolfskin haar schoenenverkoop weten te verzesvoudigen en het bedrijf denkt de verkoop van 1,5 miljoen paar schoenen in het afgelopen boekingsjaar te overschrijden in 2011.

Twaalf jaar geleden lanceerde Jack Wolfskin haar allereerste eigen schoenencollectie voor de drie sportsegmenten: bergbeklimming, wandelen en hiking. Het assortiment werd in no-time populair onder detaillisten en eindconsumenten met als gevolg dat het regelmatig is gevraagd om uitbreiding van de schoenencollectie. Het outdoor-merk lanceerde daarom in 2000 een schoenenlijn voor kinderen en introduceerde vier jaar later tevens een zeer ademend, waterdicht Texapore O2 membraan voor schoenen.

Topverkoop
Uit cijfers van het Duitse onderzoeksbureau GfK blijkt dat Jack Wolfskin anno 2011 marktleider is in Duitsland op het gebied van outdoor-kinderschoenen. Over de afgelopen 12 maanden zijn in Europa 1,4 miljoen paar schoenen van Jack Wolfskin verkocht wat neerkomt op een verkoopstijging van 40 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Volgens cijfers van het GfK wordt Jack Wolfskin beschouwd als het snelst groeiende merk in de top-5 in de outdoor-industrie en behaalde het in 2010 een derde plaats op het gebied van multifunctionele schoenen.