TOP

Inspiratie: de mooiste en meest bizarre schoenenwinkels [foto’s] *

Textilia zet de mooiste en meest bizarre schoenenwinkelconcepten van de laatste tijd op een rij. Get inspired.

Winkels die tot nu toe de crisis overleefd hebben zonder maar iets te veranderen aan het concept, hebben geluk gehad. Of het concept steekt met kop en schouder overal bovenuit. Of er was een goede buffer opgebouwd om op te kunnen overleven. Verandering en innovatie is iets dat echter steeds belangrijker wordt voor de consument en het is dus ook belangrijk dat de winkelier daar met mee verandert. Daarom zet Textilia de mooiste, vooruitstrevendste en meest bizarre schoenenwinkels van de afgelopen tijd op een rijtje.

Rebecca Minkoff in Los Angeles

De nieuwste winkel van ontwerpster Rebecca Minkoff bevindt zich in Los Angeles en beslaat een indrukwekkend oppervlak: 4.300 m² aan mode en schoenen. Minkoff doet er in haar winkels altijd alles aan om de nieuwste technologische snufjes te hebben. Zo kan er in LA via een touchscreen items geselecteerd worden om te passen, een medewerker legt deze items klaar in de paskamer. Als dit eenmaal gebeurd is, krijgt de consument hiervan bericht op de smatphone. In de paskamer zelf zijn ook touchscreens te vinden waarmee de klant een andere maat of bijpassende items kan opvragen. De verlichting kan hier ook worden aangepast.

Rebecca Minkoff LARebecca Minkoff LA2
Rebecca Minkoff LA4Rebecca Minkoff LA5

Le Marais Deux & Koffie in Maastricht

Een heel stuk dichterbij, in Maastricht, zit de conceptstore Le Marais Deux & Koffie. Naast schoenen en lederwaren is hier ook kleding, lifestyleproducten en koffie te koop. De winkel heeft een vintage uitstraling waarin vooral veel wit en hout is verwerkt. De muren worden iedere paar maanden versierd met kunstwerken van verschillende kunstenaars.

Le Marais Deux  KoffieLe Marais Deux  Koffie3
Le Marais Deux  Koffie2

Adidas Boots Energy Lab in Seoul

Voor de lancering van de Boost-schoen, creëerde Adidas samen met Urbantainer het ‘Boost Energy Lab’ in Seoul. De pop-up store was vanaf 13 augustus voor twee maanden geopend. Binnenkomend in het lab, bevind je je gelijk in een futuristische omgeving. Het lijkt alsof je in Back to the Future zit en dertig jaar vooruit kan kijken. Het grafisch design, de lichtinstallaties en de touchscreens zorgen voor een unieke beleving. De winkel bestaat uit twee zalen: de Display Zone laat de functionaliteit en het design van de schoen zien, in de Experience Zone kunnen klanten de schoenen aantrekken.

adidas ‘boost energy lab’ designed by URBANTAINER from URBANTAINER on Vimeo.


Kith in Brooklyn

De flagshipstore van Kith in Brooklyn is een goed voorbeeld van een bizar concept. Wie zou namelijk ooit eraan denken om cornflakes met sneakers en sportkleding te combineren? Volgens eigenaar Ronnie Fieg was er tijdens de verbouwing van de flagshipstore echter geen twijfel over mogelijk: hij is geobsedeerd door cornflakes en daarom moest in de ingang van de winkel dan ook 14 m² overgehouden worden voor Kith Treats. Vierentwintig soorten cornflakes, vijf soorten melk en 25 toppings. De rest van de winkel is vooral wit en klinisch ingericht.

KithKith2
Kith3Kith4