TOP

Inkopen in coronatijden: hoe doe je dat?

De coronacrisis heeft grote gevolgen voor de inkoop van de zomercollectie van 2021. Er zijn geen beurzen en modeshows, maar het grootste vraagstuk is misschien wel: welk budget neem je als uitgangspunt na de dramatische doorverkoop van afgelopen seizoen? In editie 4 van Textilia magazine, dat op 3 juli verschijnt, vertellen retailers hoe ze de inkoop aanpakken in deze bijzondere tijden. Lees hier een exclusieve preview van het artikel.
Michelle Bunk van Maggy’s: ‘Wij werken met maandbudgetten’  Michelle Bunk, inkoper en manager bij Maggy’s in Bunschoten-Spakenburg, plant de inkoopafspraken bewust later in dan normaal, vanaf ongeveer eind juli. Dan is er een completer beeld van de verkoop van de huidige zomercollectie en zijn de budgetten nauwkeuriger in te vullen. “Wij geloven sowieso in meer ‘just in time collecties’. Zomeritems pas vanaf mei leveren, winterjassen pas vanaf september. Daar zijn we al twee jaar bewust mee bezig, maar corona heeft het versneld.” De afgelopen

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de modebranche lezen Textilia. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.textilia.nl