TOP

In Gold We Trust lanceert nieuw logo

Het Nederlandse modelabel In Gold We Trust heeft er een nieuw logo bij, zo meldt het merk in een persbericht. Naast het vertrouwde beeldmerk met de dik gedrukte letters met punten is er nu één ontworpen in slanke, meer handgeschreven letters.

Het logo is ontworpen door ontwerper en mede-eigenaar van het label Eric Franzel (links op de hoofdfoto) en is geïnspireerd op de skate- en grafitticultuur. Het nieuwe beeldmerk is de afkorting van het merk, waar het merk meer de focus op wil leggen. “Het is gewoon weer iets leuks”, verklaart Eric. “Volgend jaar komt er een rebranding en komt er nog een nieuwe logo.”

Groei moet retailers

In Gold We Trust blijft zich ontwikkelen, vertelt Eric in een interview met Retailtrends. De focus ligt daarbij op groei in Nederland met bestaande retailers. Momenteel heeft IGWT 45 verkooppunten en een eigen winkel aan de Kinkerstraat in Amsterdam. Die ging stilletjes open op 1 juli 2020 en werd officieel geopend in september met gasten als rapper Snelle, zanger Nick Schilder en vlogger Nienke Plas.

Hang-out

Die nieuwe winkel beschouwt IGWT als een ‘hang-out’, omdat er zich naast de kledingcollectie ook een mini-gym in de tuin bevindt. De winkel zelf is ontworpen om te experimenteren in verkoopmodules, zoals er ook wordt geëxperimenteerd in stijl, materiaal en fitting van de kleding. Zo is er naast de reguliere verkoop, ruimte voor exposities en exclusieve releases.

Franzel Amsterdam

Het merk In Gold We Trust is ontstaan uit Franzel Amsterdam, het kledingmerk dat Eric eerder startte en waarmee hij verschillende seizoenen bij Amsterdam Fashion Week shows te zien was. In Gold We Trust komt voort uit de capsule collectie die hij op een van die shows presenteerde. De hoodies, sweaters en shirts uit die collectie waren snel uitverkocht, wat voor de broers Franzel de aanzet was om in het merk te investeren.

Beelden: In Gold We Trust