TOP

Hoe was De Inkoopdag?

Zondag 27 oktober 2013 vond de nieuwe beurs De Inkoopdag plaats. Was jij er helaas niet bij? Lees dan hier de ervaringen van modeondernemer Anne Wilmink.

Anne Wilmink (26) richtte nog geen twee jaar geleden met haar vriend een online shop in leren tassen en accessoires op. Omdat de wikkelriemen zo goed bleken te lopen lanceerden zij dit jaar hun eigen leren wikkelriemen-label MINC. Textilia vroeg Anne naar haar belevingen op De Inkoopdag, die afgelopen zondag voor het eerst plaatsvond.

 

Hoe kwam je erbij om naar De Inkoopdag te gaan?

Anne: ‘Ik las de aankondiging hierover op de eventpagina van Textilia. Vervolgens heb ik de site van De Inkoopdag bezocht en mijn kaartjes aangeschaft via de gratis mogelijkheid via Textilia.’

 

Waarom leek De Inkoopdag jou interessant?

‘Aangezien wij sinds enkele maanden zelf een accessoiremerk bezitten, zijn deelleveringen voor ons erg belangrijk. Winkeliers kopen eerst het hoofdproduct en gaan dan bekijken hoeveel ruimte er is om het assortiment aan te vullen met bijpassende accessoires. Wij merken zelf dat dit het gehele seizoen doorgaat.’

 

Hoe zag de (mid)dag er precies uit?

‘Na binnenkomst werden we door een fotografe op de foto gezet voor de ‘brand-wall’. Vervolgens zijn we van stand tot stand gelopen om de verschillende collecties te bekijken. De merken presenteerden hier hun bestsellers aan de retailers. We hebben beide verdiepingen ontdekt.’

 

Wat ging goed? Wat kon beter?

‘De ruimte van het gebouw was optimaal benut en de ontvangst was prima. Wellicht dat het event de volgende keer beter aangekondigd moet worden op social media en in retailnetwerken. Bij een langere voorbereiding zou de opkomst een volgende keer vele malen hoger kunnen zijn. Maar misschien was de dag überhaupt niet zo slim gekozen, omdat het zondag de laatste dag van de herfstvakantie was.’

 

Welke tips neem jij mee in het ondernemen? 

‘Omdat wij nog niet zo lang geleden zijn opgestart met ons eigen merk zijn wij nog iedere dag lerende. Vooral de ervaringen die wij opdoen en de reacties die wij van onze klanten (en retailers) krijgen zijn enorm waardevol in ons startproces. Aangezien de merkbeleving in Nederland nog zo prominent aanwezig is, gaan wij veel tijd investeren in het ontwikkelen van verpakkingen en displays. Ik ga zeker overwegen om de volgende editie zelf met MINC op De Inkoopdag te staan.’