TOP

Hoe gaat het met Tripper?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het jeanssegment onder de loep en vraagt de agent of importeur: hoe gaat het? Deze maand zijn dat sales director René Admiraal en sales manager Mark Delis van Just Brands over Tripper.

Collectie: 4 per jaar
Segment: Midden- middenhoog
Verkooppunten: 200
Start marge: 2.5
Soort winkel: Jeans (vrouwen)

Hoe gaat het met Tripper?
René Admiraal: “Tripper is een apart verhaal. We wilden de jeans positioneren rond 59-69 eurom, maar hebben niet de kennis en knowhow om dit te realiseren.  Geen van onze vrouwelijke medewerkers sprak of keek naar het merk, er was geen interesse. En dat is het laatste wat we willen. We moeten trots zijn op de dingen die we maken, er moet liefde voor het merk zijn. Wij deden een uitgebreid onderzoek naar het koopgedrag van denims van de Nederlandse vrouw. Hieruit kwamen een aantal conclusies die wij verwerkt hebben in de nieuwe collecties. Dus tilden we Tripper naar een hoger niveau en dat werkt. Binnenkort organiseren we voor onze medewerkers een Lady’s Night met een show van Tripper met de mogelijkheden om jeans te kopen. Tripper moet weer gaan leven!”

Tripper ligt ook in de multibrandstore, naast de mannenmodemerken PME-Legend, Cast Iron en Vanguard. Hoe gaat dat?
Mark Delis: “De vraag is of een vrouwenmodemerk wel past in de Just Brands Store? Maar als je bedenkt dat mannen vaak nog steeds met hun vrouw of vriendin shoppen, dan kan het best. Een goede verkoper wijst haar op de Tripper-modellen. Er liggen trouwens geen mega-aantallen in de winkel. De paspop met Tripper staat niet in de etalage, maar bij de pashokkken. Strategisch opgesteld.”

Wat is makkelijker: een merk bouwen vanaf nul, of een merk kopen en herlanceren?
René Admiraal: “Tripper heeft al naamsbekendheid, dus dat is makkelijker. Andere kant kochten we de merknaam van een failliet bedrijf en moesten we het flink afstoffen en oppoetsen. Het kampte ook met een imagoprobleem. Als je vraagt of mensen Tripper kennen, dan zeggen ze ‘o, ja die jeans die tot onder je oksels komt’. Wat dat betreft is het weer makkelijker om een nieuw merk te lanceren.”
Mark Delis: “Daarnaast zijn er retailers die er sceptisch tegenover staan omdat ze de neergang en het faillisement ervan meemaakte.”
René Admiraal: “Daarom doen we het rustig aan. Eerst moet het product zoals de fit goed zijn, dan pas geven we gas. Merken moet je stap voor stap opbouwen, want wie snel omhoog gaat, gaat ook weer snel omlaag.

Lees het exclusieve interview met Just Brands in de mannenmodespecial die nu op de deurmat ligt.