TOP

Hoe gaat het met Noppies?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal is dat Noppies.

Hoe is het deze orderperiode met Noppies gegaan?
“We mogen niet klagen. Ondanks de moeilijke tijd en onheilspellende geluiden uit de markt

hebben onze klanten gelukkig nog vertrouwen in Noppies. We merken wel dat er voorzichtiger ingekocht wordt. Klanten letten veel scherper op hun inkoopbudget. Ze kiezen een goed basispakket en bestellen dan liever wat extra items bij in de loop van het seizoen. Gelukkig kunnen we hier op inspelen: Als klanten voor 14.00 bij ons een nabestelling doen, hebben ze deze de volgende dag al in huis.”

Wat is de kracht van Noppies? Doen alle verschillende leeftijdsgroepen het even goed?
“Onze grootste kracht is de goede prijs-kwaliteitverhouding en service. We zijn hier een jaartje minder scherp op geweest wegens enkele interne tegenslagen, maar inmiddels loop alles weer heel soepel en is het onderhouden van goed contact met de klant weer een hoofddoel. De babykleding is onze populairste lijn. De uitstraling, kwaliteit en prijs is dusdanig dat deze een grote doelgroep aanspreekt.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?
“We organiseren B2B klantenpanels waarin we elke keer een andere groep klanten uitnodigen om te praten over de markt en onze producten. Vanuit deze panels ontvangen wij waardevolle informatie over de gebeurtenissen, trends en problematiek op de winkelvloer en kunnen we samen met deze klanten brainstormen over oplossingen. We krijgen hier veel positieve feedback op. Klanten hebben het gevoel gehoord te worden en hier ook resultaten van te zien.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Ongeveer 1685 verkooppunten, verdeeld over circa 55 landen.”

Wat staat er het komende half jaar in de planning?
“Noppies bestaat 20 jaar en ter ere hiervan gaan we een speciale actiekalender opstellen, zowel voor

onze B2B als onze B2C klanten. Verder focussen we ons op het optimaliseren van de bestaande Noppies-lijnen en onze service.”

Op welke beurzen staan jullie in 2012?
“Playtime Paris (met Noppies en Esprit Maternity), Bodyfashion Tradefair te Amersfoort en LingeriePro te Antwerpen (met Noppies Bodyfashion), Kind und Jugend te Keulen (met Noppies Newborn, Toddler, Maternity en Esprit Maternity).”

Land van herkomst: Nederland
Verkoopinformatie: 0320 – 295600, sales@noppies.com
Sinds wanneer (start van het merk): 1991
Doelgroep: Zwangere vrouwen en moeders van kinderen 0-6 jaar
Maten: Positiekleding: XXS – XXL; Baby- en kinderkleding 56-116
Prijzen (winkelverkoop): Positiekleding v.a. €22,95; Baby- en kinderkleding v.a. €13,95