TOP

Hoe gaat het met Miss Moscow?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal is dat het Nederlandse luxelabel Moscow dat voor winter 2012 een jongenslijn gaat introduceren.

Land van herkomst: Nederland
Verkoopinformatie: Birgit Muller, BBM Kidscom Agency > 06 27587701, bir@moscowdesign.nl
Sinds wanneer:
2006
Doelgroep: meisjes, binnenkort jongens (plus dames en heren)
Maten: 116 – 176
Prijzen (winkelverkoop): vanaf € 29,95 voor T-shirts tot €129,95 voor een donsjas.

Hoe is het deze orderperiode met Moscow gegaan?
Afgelopen orderperiode hebben wij niet op Kleine Fabriek gestaan. Wel hebben we het seizoen goed afgesloten met onze collectie voor de meisjes.”
Wat is de kracht van Moscow?
“Moscow is een merk dat gebruikmaakt van hoogwaardige kwaliteiten en die door een speels ontwerp heel draagbaar maar toch modieus zijn….”

Waarom hebben jullie gekozen voor de uitbreiding met een jongenslijn tot een compleet merk?
“Moscow is vijf jaar geleden als dameslabel begonnen. Winter 2010 was het eerste seizoen van Miss Moscow (meisjes). Met Miss Moscow wilden we ouders en kinderen aanspreken die modebewust zijn, maar zich ook vooral prettig en vrouwelijk willen voelen in hun kleding. Miss Moscow werd direct goed opgepakt door de kinderwinkels. Ook damesmodewinkels hebben de meisjeslijn ingekocht. Omdat de introductie van de meisjescollectie zo soepel verliep, gaan we ook een jongenscollectie (Moscow Junior) lanceren. Daarmee willen we de stoere zelfbewuste jongens aanspreken. Het wordt een collectie met een leuke twist naar het stoute. En omdat we al een mooie herencollectie op de markt hebben gezet denken wij zeker dat dit een juiste uitbreiding is en dat er ook vraag is naar een merk met gevoel voor mooie kwaliteiten en leuke modellen.”

Hoe zijn de reacties van inkopers geweest op de jongenslijn?
“De jongenslijn is nog niet gepresenteerd, maar zal in januari op Kleine Fabriek voor het eerst te zien zijn.”

Wat merken jullie van de recessie bij winkeliers en hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?
“Tot nu toe hebben wij gelukkig nog geen problemen gehad met de recessie. Wij denken dat dit te maken heeft met het feit dat Moscow modellen en kwaliteiten brengt die zich onderscheiden van andere merken. Ook kiezen klanten om Moscow te verkopen omdat de doorverkoop vaak erg hoog is en omdat de kwaliteiten vaak lang mee gaan. Dat weet de consument ook.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Op dit moment zijn er zo’n 80 verkooppunten.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Dat wordt de introductie van Moscow Junior op Kleine Fabriek en verder richten we ons op de groei van Miss Moscow.”