TOP

Hoe gaat het met Mavi Jeans?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het jeanssegment onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we met Nicky Maarschalk, labelmanager van Mavi Jeans in Nederland.

Land van herkomst: Turkije
Importeur: Carte Blanche Agencies
Sinds wanneer in Nederland: ongeveer 5 jaar, waarvan het laatste jaar bij Carte Blanche Agencies
Collectie: voororder collectie met 3 leveringen per seizoen
Winkelverkoopprijzen: vanaf €69,95 tot €109,95

Hoe gaat het?
Nicky Maarschalk: “Mavi Jeans laat een opwaartse lijn zien sinds het merk opnieuw in de Nederlandse markt is gezet. Toen we begonnen waren er nauwelijks verkooppunten en nu hebben we er vijftig. We richten ons vooral op de vrouwenlijn. De mannenlijn verkopen we er wel bij, daarmee hebben we vijf verkooppunten. Het komende half jaar willen we doorgroeien met Mavi in Nederland.”

Wat is de kracht van het merk?
“Mavi is opgedeeld in twee lijnen: Young Fashion voor de jonge dame tot 35 jaar en Urban Lady voor de vrouw vanaf 35 jaar. Van Urban Lady is de kracht met name de pasvorm in combinatie met de stoere wassingen, wat een heel vernieuwend beeld geeft voor die doelgroep. Van Young Fashion is de kracht de prijs/kwaliteitverhouding, samen met de goede pasvorm.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland?
“We hebben nu 50 klanten, zoals Time2dress in Voorburg, Olivia Marcus in Haarlem, Imago Mode in oa. Maastricht en Heerlen, Puur in Berkel & Rodenrijs. Mavi ligt met name in dameswinkels in het midden/hoog segment, die geen hele jeanswand willen hebben.”

Wat is op dit moment hét item uit de collectie?
“In de collectie Urban Lady is dat de Sophie, een slimfit jeans. En wat betreft de Young Fashion lijn is de Patti momenteel onze bestseller, een boyfriend jeans.”