TOP

H&M strikt Lana Del Rey voor herfstcampagne

Popster Lana Del Rey is komend herfstseizoen het nieuwe gezicht van H&M. Nog een leuk nieuwtje: de campagne wordt vastgelegd door het Nederlandse fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin.

Lana Del Rey zal zowel te zien zijn in fotocampagne geschoten door Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin als een muziekvideo waarin ze een cover van ‘Blue Velvet’ zingt. De film is gemaakt door Johan Renck en zal vanaf 19 september op de site van H&M en in reclamespots op televisie te zien zijn. De popster draagt hierin de keyitems uit de herfstcollectie.

Reactie H&M
Donald Schneider, creatief directeur bij H&M, zegt over de samenweking: “We zijn enthousiast dat we Lana, een ster en stijlicoon, aan ons komen verbinden. De sfeer van de campagne is net als de collectie ‘L.A. noir’ en past bij de persoonlijke stijl van Lana. De reclamespot is als een minifilm met een geweldig plot waarin Lana Del Rey een cover van ‘Blue Velvet’ zingt.”

Lana Del Rey is overigens ook in de wintercampagne van H&M te zien. Deze foto’s zijn geschoten door Sølve Sundsbø.