TOP

H&M opent Conscious Experience op de Kalverstraat

H&M heeft op 19 maart de eerste Conscious Experience in Nederland geopend. Midden op de Kalverstraat in Amsterdam is een magische tuin nagebouwd, geïnspireerd door de botanische prints uit de nieuwe Conscious Experience Collection.

De Conscious Experience is op 19 maart in het centrum van Amsterdam op feestelijke wijze geopend. Op een interactieve manier kunnen consumenten hier ontdekken wat H&M doet op het gebied van duurzaamheid. Susan Krau, Country Manager H&M Nederland, opende de Experience. “We zijn geen pop-up store, we verkopen niks maar geven onze bezoekers een experience. We willen graag laten zien wat we doen op het gebied van duurzaamheid. Zoals waterbesparing, de duurzamere productie van de kleding en recycling.”

Ontdekken
Naast het ontdekken hoe H&M zich inzet voor een duurzaamheid kunnen consumenten hier ook in de Photoboots. Hierin kan je jezelf op de foto zetten met een botanische achtergrond. Op de achterkant van de foto staan wastips zodat je zelf ook duurzamer kan wassen. Verder kan je een oud t-shirt nieuw leven inblazen door er een exclusieve zeefdrukprint op te zetten.

Vanaf 19 maart gaat ook de recycling actie van start. Klanten kunnen hun oude kleren inleveren bij elke H&M-winkel in Nederland voor het nieuwe kledingrecyclingproject.

Strawberry Earth
H&M is speciaal voor de Conscious Experience een samenwerking aangegaan met duurzaamheidsplatform Strawberry Earth. Thekla Reuten, actice en ambassadrice van Strawberry Earth, opent de Experience. Zij presenteert de zeefdrukprint die speciaal voor dit evenement is ontworpen.
Roos de Jager, hoofd communicatie Strawberry Earth, vindt dat H&M al goed op weg is. “Wij houden van mooie kleding die duurzaam geproduceerd is. Het initiatief van H&M vinden we geweldig. Ze zijn er nog lang niet maar ze zijn al aardig opweg om duurzame kleding te maken”, aldus Roos de Jager.

Conscious Exclusive-collectie
Naast de Conscious-collectie heeft H&M ook voor dit seizoen weer een Conscious Exclusive-lijn ontworpen. De duurzame partywearcollectie is geïnspireerd op de oude Hollywood-glamour. De collectie bevat een aantal opvallende avondjurken, en een rock-‘n roll rodeloper stijl voor heren. De Conscious Exclusive-collectie is vanaf 4 april te koop in 140 winkels wereldwijd en online.

De Experience is open van 20 tot en met 31 maart op de Kalverstraat 101 in Amsterdam.