TOP

H&M komt met digitale klantenkaart

Modeketen H&M lanceert een digitale klantenkaart waarmee klanten kunnen sparen voor bijzondere extra’s. Nederland is wereldwijd het tweede land waar het wordt ingevoerd.

De Zweedse modeketen H&M lanceert per 31 maart een digitale klantenkaart. Met iedere euro die de leden van de ‘H&M Club’ spenderen in de kledingketen kunnen zij punten sparen.

Met deze punten sparen zij niet alleen voor korting: leden kunnen ook sparen voor toegang tot designerevents in New York of Parijs, rondleidingen in productielanden of een tennisclinic van Thomas Berdych in Zweden. H&M wil met deze beloningen een band creëren met hun trouwe klanten, zo vertelt topvrouw Susan Krau aan Telegraaf.

Klanten kunnen zich aanmelden voor de H&M Club door de app van de modeketen te downloaden en hun account vervolgens te activeren via een sms.

Eerste land

Nederland is het tweede land waar klanten de punten kunnen sparen; vorige week werd de klantenkaart gelanceerd in Oostenrijk. H&M heeft ervoor gekozen het systeem zo snel in Nederland te lanceren omdat er in ons land een hoog internetgebruik is: de H&M app is bijvoorbeeld al 1 miljoen keer gedownload. Hierin loopt ons land voorop op de rest van Europa.