TOP

Fiorucci maakt comeback met Naomi Campbell

Jeansmerk Fiorucci komt terug en doet dat meteen goed door Naomi Campbell aan het merk te verbinden. Het topmodel krijgt haar eigen lijn bij Fiorucci.

Fiorucci is vooral bekend om de kenmerkende shirts met prints van engeltjes. Het Italiaanse merk bestaat al sinds de jaren zestig en was sinds de jaren negentig in handen van de Japanse jeansfabrikant Edwin, maar gek genoeg verdween de jeanscollectie de afgelopen tien jaar stilletjes naar een plekje op de achtergrond. De kindercollectie, parfumlijn en interieurcollectie trokken meer de aandacht.

Naomi Campbell

Het Italiaanse modebedrijf Ittierre (licentiehouder/producent van oa de collecties Pierre Balmain, Galliano, Costume National) gaat het nu echter opnieuw proberen met de jeanslijn en pakt dit meteen groots aan. Een groot gedeelte van de Fiorucci-collectie wordt gebracht onder het label Fiorucci by Naomi Campbell.

DNA

Ittierre begeeft zich met Fiorucci voor het eerst in het betaalbare prijssegment. Het motto is ‘bringing the brand back to the DNA’, wat betekent dat we in de collectie de zo kenmerkende Firorucci prints van vroeger weer zullen tegenkomen. Jeans worden geprijsd vanaf 89 euro en shirts vanaf 39 euro. Fashion Today! Agencies uit Brasschaat (België) wordt verantwoordelijk voor de distributie van het merk in de Benelux.