Kom naar de Trenddag

 


Laat je inspireren door onder andere Christine Boland, Jan Agelink en Edwin van den Hoek.

Het nieuwe inkoopseizoen voor lente-zomer 2020 is alweer in aantocht. Wil je nu alvast weten wat de belangrijkste trends worden? Kom dan naar de Trenddag op dinsdag 21 mei 2019 in het Art Centre in Delft

Welke maatschappelijke ontwikkelingen moeten we zeker in de gaten houden? Wat zijn de belangrijkste mode-, design-, kleur-, vormen en materiaaltrends die we daardoor gaan zien in de lente en zomer van 2020? Dit jaar is het thema sustainability in de modebranche.

Tijdens de Trenddag van Textilia, Schoenvisie en Bengels word je natuurlijk helemaal bijgepraat en geïnspireerd door onze gewaardeerde trendforecasters Christine Boland en Jan Agelink. Verder is er dit jaar ook een parallelsessie mannenmode met Edwin van den Hoek.

Panelgesprek

Daarnaast zetten we een gesprek op met een panel van specialisten op het gebied van sustainability in de modebranche, onder leiding van gespreksleider Isrid van Geuns. Met Talita Kaloe van Soulstores, Caroline Mewe van modelabel Alchemist , MVO-consultant Joan den Exter, Lieve ten Duis en Nardia van den Poll van Mary Jane Schoenenboetiek en Cécile Scheele van Goodbrandz.

Heb jij een vraag over hoe je duurzaamheid kunt toepassen in jouw bedrijf, winkel of merk, laat dan je vraag achter op het inschrijfformulier. De experts zullen de ingezonden vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden tijdens het plenaire panelgesprek op de Trenddag.

Ook is er de mogelijkheid om de locatie – het Art Centre in Delft – beter te leren kennen.

DIRECT INSCHRIJVEN

 

 Kom ook op dinsdag 21 mei 2019 en laat je inspireren! 


Dit zijn de sprekers

       Christine

Christine Boland, trendanalist vrouwenmode

Het thema van Christine Boland is dit jaar 'Creative Collaboration'. Creativiteit als antwoord op de ongrijpbare nieuwe werkelijkheid van mixed realities, waarin algoritmes en kunstmatige intelligentie steeds invloedrijker worden.

Trends reflecteren deze beweging, of eigenlijk tegenbeweging. Al deze facetten komen op een of andere manier samen in zes heldere statements met elk een duidelijke onderliggende drijfveer. 

Jan Agelink spreker foto 2018

Jan Agelink, trendforecaster footwear

From mindless to meaningful, daar draait het om in de trendpresentatie van Jan Agelink voor zomer 2020. Het bewustzijn over de gevolgen van ons consumptiepatroon groeit. We moeten terug in de productieketen en opnieuw uitvinden hoe mode werkt.

Meaningful produceren en consumeren betekent niet dat mode inboet aan creativiteit. Agelink vertaalt deze trends naar vier inspirerende thema’s. Hij behandelt de toekomst van ‘digital design’, onze hang naar authenticiteit, de herwaardering van klassieke ontwerpen in hybride vormen en een nieuwe mix van nature en sciene.

 

Edwin van den Hoek trendwatcher 600x600

Edwin van den Hoek, trendforecaster mannenmode

Van den Hoek bouwt zijn presentatie heen om de quote: ‘Sustainability isn't a trend, it's a necessity: a well-designed product should take care of every part of its environment, from being made to being used to being disposed of’.

Aan de hand van de quote geeft de trendwatcher voorbeelden vanuit de stoffenindustrie en kledingmerken in de markt. “Ik laat nieuwe technieken, finishes en toepassingen van gerecyclede materialen zien en ook geef ik voorbeelden van merken die op een duurzame manier produceren.”

DIRECT INSCHRIJVEN