TOP

Dutch Spirit gekozen tot groenste modelabel

De groene glossy Green.2 heeft Dutch Spirit uitgeroepen tot Green Fashion Queen: het duurzaamste en eerlijkste modelabel van Nederland. McDonald's, Burger King en Kentucky Fried Chicken zijn uitgeroepen tot grootste loosers.

Green.2 nomineerde 200 groene bedrijven die vervolgens werden beoordeeld door een vakjury bestaande uit Jan Kamminga, Wijnand Duyvendak, Willem Vermeend en Green.2 hoofdredacteur Noëlle van Eijk. Zo ontstond de Green.200.

Energieleverancier Eneco is door Green.2 uitgeroepen tot Green Giant, het duurzaamste en eerlijkste bedrijf dat op de Nederlandse markt opereert. Volgens de jury doet Eneco zijn uiterste best het milieu zo veel mogelijk te ontlasten. Het bedrijf houdt rekening met people, profit en planet, maar bovenal levert het zowel intern als extern een uitzonderlijke prestatie als het gaat om een duurzame beleidsvoering en MVO.

Naast Green Fashion Queen voor Dutch Spirit vielen nog meer prijzen. In de categorie Green Wheels is dat Fiat; Green Building werd Rau Architects; Money Makes The World Go Green ging naar Triodos; Hightech Green & Gadgets werd gewonnen door Solland Solar; Eco Foodies ging naar De Groene Weg; in de categorie Eat Green wont Zuiver Zuivel. GreenWheels viel de eer te beurt in de categorie Green Transportation. Up & Coming Green is ten slotte geworden MisterGreen.

Naast winaars publiceert Green.2 ook een lijst van grootste vervuilers: the nightmares for nature. Daarbij rolden de drie fastfoodketens uit de bus.

De complete lijst van de Top 100 groene bedrijven, is te lezen in Green.2 van deze maand. De nummer 101 tot en met 200 staan op de site van Green.2.

Lees in Textilia 21-22 (verschijning week 22 2009) wat Dutch Spirit-oprichter/designer Rien Otto zegt over fast fashion versus duurzaamheid.