TOP

Deze modemerken doen het goed op Facebook

Onder Nederlandse merken is Facebook het meest gebruikte social mediakanaal. Dat blijkt uit de Social Media Monitor 2013. Wil jij weten hoe jij meer fans kunt krijgen? Kijk dan de kunst af bij deze internationale modemerken.

Uit een onderzoek van Social Embassy blijkt dat Facebook het grootste social mediakanaal is onder Nederlandse merken. Maar liefst 97 procent van de onderzochte merken maakt gebruik van Facebook. Nederlandse modemerken Wehkamp, De Bijenkorf en Hunkemöller scoorden het beste op social mediagebruik, maar welke internationale modemerken hebben de meeste fans?

Top tien modemerken op Facebook

Internationaal social media-marketingbedrijf Dachis Group onderzocht in juli dit jaar welke modemerken het beste omgaan met social media. Relevante factoren waren onder andere de omvang van het publiek, het aantal followers en de keren dat berichten worden gedeeld. Gekeken werd naar Facebook, Twitter en Instagram. Textilia selecteerde de tien modemerken met de meeste Facebook-fans*.

  1. Victoria’s Secret met  22.635.107 likes;
  2. Burberry met 15.480.163 likes;
  3. H&M met 15.115.223 likes;
  4. Louis Vuitton met 14.292.047 likes;
  5. Dior met 12.100,751 likes;
  6. Vans met 11.560.164 likes;
  7. Gucci met 11.089.514 likes;
  8. Forever met 21 8.309.777 likes;
  9. Old Navy met 7.666.339 likes;
  10. Dolce & Gabbana met 7.104.724 likes.

* de cijfers zijn afkomstig uit juli 2013 en kunnen dus afwijken.

Vind ik ook leuk

Rihanna is met bijna 80.000.000 likes – na Facebook zelf – het meest populair op het social mediakanaal. Menig merk doet er dus goed aan de zangeres te strikken voor een samenwerking.  Ook Youtube en Coca Cola hebben meer dan 75.000.000 likes. Wehkamp zal dit iets minder leuk vinden. Het online warenhuis moet het doen met 91.000 likes.

Kijk hier welke modemerken de meeste followers hebben op Instagram en Twitter.