Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

De beste etalage van 2013

Op dinsdag 8 april 2014 is de winnaar van de Etalage van het jaar-verkiezing bekendgemaakt.

Het Amsterdamse decoratie- en etalagebedrijf Frans Beekwilder organiseert jaarlijks de Etalage van het jaar-verkiezing. Op dinsdag 8 april 2014 is bekendgemaakt welke winkel de beste etalage had van 2013.

Winnaar
Met een grote meerderheid van de stemmen is de etalage van Gijsen Optiek in Sittard verkozen tot de beste etalage van 2013. De etalage is ontworpen door Harrie van Eysden van Motief Product en Presentatie. Ruim 5000 consumenten hebben gestemd, waarvan 25 procent heeft gekozen voor de brillenetalage van Harrie van Eysden. Tijdens de eerste editie van de verkiezing, zeven jaar geleden, won Harrie van Eysden ook al. Dat had hij dit jaar niet verwacht: “Er waren hele goede kandidaten. Toen ik zag dat zij zulke mooie etalages hadden gemaakt dacht ik toch wel dat heel moeilijk zou worden om weer te winnen”, zegt Van Eysden.

Kick
“Ik ben intens blij”, vertelt Van Eysden. “Er is ontzettend veel tijd en werk in de etalage geïnvesteerd. Ik wilde het echt goed presenteren en daarmee een verhaal vertellen waarbij het product centraal staat. Dat ik deze prijs nog een keer mag winnen op mijn leeftijd: dat geeft een kick! Ik wil zeker nog een keer meedoen.”

De etalage
Het idee achter de creatie is een sfeeretalage met een strakke displaylook waar het product, de brillen, goed en duidelijk te zien zijn. Volgens Van Eysden is een goede productfocus belangrijk in een etalage en zorgt het in combinatie met een kwalitatief goed uitgewerkt concept voor een mooi sfeerbeeld. “Mijn werk komt recht uit mijn hart en daar krijg ik nu de erkenning voor. Zorg dat je kwaliteit levert, daar wil de klant best voor betalen”, zegt Van Eysden.

Hangende kerstboom met brillen