TOP

Coolcat op één na beste werkgever, Under Armour vaste klant bij stripclubs en Balr. naar de Bijenkorf

Werknemers van het Amerikaanse sportmerk Under Armour namen geregeld atleten mee naar stripclubs. Verder: uit een enquete blijkt dat CoolCat de op één na beste werkgever is, heeft de rechter pakkenbedrijf Tailormates failliet verklaard en komt Balr. te liggen bij de Bijenkorf. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 8 november.

Maatpakkenspecialist The Tailormates is failliet

De Amsterdamse maatpakkenspecialist The Tailormates is failliet. De clientèle van de specialist op de Zuidas bestaat voornamelijk uit bankiers, advocaten en consultants. The Tailormates haalde de afgelopen jaren ruim 125.000 euro op via crowdfunding. Het bedrijf betaalde 8 procent rente aan de 183 geldschieters, maar die kunnen nu waarschijnlijk fluiten naar hun geld. Curator Su Chun Lin weet nog niet wat de precieze oorzaak is van het faillissement: “Dat hebben we nog in onderzoek”, zegt zij tegen RTLZ.

The Tailormates startte in 2014 met een winkel op de Amsterdamse Zuidas. Het bedrijf richtte zich op mannen die voor hun werk in een pak moeten verschijnen en haalde geld op via crowdfunding. Onlangs maakten ze bekend ook een pakkencollectie voor vrouwen te lanceren. Begin dit jaar kwam The Tailormates in het nieuws omdat pakkenverkoper Suit Supply dreigde naar de rechter te stappen om een reclamecampagne waarin het merk vroeg “Looking for a new Suit Supplier?”. Het kwam uiteindelijk niet tot een rechtszaak.

Collectie H&M X Moschino in de verkoop

De collectie van H&M in samenwerking met Moschino is vandaag in de verkoop gegaan. Elk jaar lanceert H&M een collectie met een grote designer. Van Karl Lagerfeld tot Stella McCartney; de items zijn vaak reuzepopulair. Ook dit keer staan mensen weer te springen om een item te bemachtigen van de capsulecollectie. Vanochtend stonden er onder andere bij de Koopgoot in Rotterdam al flink wat mensen in de rij bij de winkel die om 9.00 uur haar deuren openden. Ook in Antwerpen konden mensen niet wachten tot de collectie in de verkoop ging, zo is te zien in dit filmpje van de Gazet van Antwerpen.

De collectie is bij geselecteerde winkels te koop. Online werd de collectie om 10.00 uur gelanceerd.  In de loop van de middag stonden er bijna 200 advertenties online op Marktplaats en werd er al zo’n 2600 keer gezocht op de combinatie ‘H&M en Moschino’. De stormloop op Marktplaats blijft echter uit, zo laat het tweedehandsplatform weten middels een persbericht. Het overgrote deel van de collectie is ook nog niet uitverkocht op de website van H&M (om 14.00 uur op 8 november, red.). De meest populaire collectie van H&M op Marktplaats was die met Balmain, daarvan kwamen in de maand na de lancering bijna 17.000 advertenties online.

Balr. gaat naar de Bijenkorf

Streetwearlabel Balr. gaat verkopen bij de Bijenkorf. De samenwerking tussen de twee bedrijven gaat volgend jaar van start. “We hebben nu in de Bijenkorf een belangrijke Nederlandse partner gevonden”, zegt medeoprichter Juul Manders tegen Retailtrends.

Balr. heeft al een eigen winkel op de Kalverstraat in Amsterdam en opent een tweede vestiging in Utrecht. In Batavia Stad en Designer outlet Roermond zijn outletformules te vinden. Voor het komende jaar kijkt het merk ook over de landsgrenzen; Balr. kijkt naar Berlijn en andere steden in Duitsland.

Voorlopig ligt het merk op koers om van 7,5 naar 18 miljoen euro omzet te groeien. Het Nederlandse merk wil in 2022 uitkomen op zo’n honderd miljoen euro omzet.

Sportmerk Under Armour betaalde voor bezoek stripclubs

Werknemers van het Amerikaanse sportmerk Under Armour bezochten, op kosten van het bedrijf, stripclubs. Dit gebeurde onder meer na sportwedstrijden, waarna atleten en werknemers werden gefeteerd. Onder de werknemers bevond zich ook de ceo Kevin Plank. Dat is nu verleden tijd, de kosten mogen niet meer gedeclareerd worden, zo blijkt uit een email van de top van het bedrijf dat zakenkrant Wall Street Journal onderschepte. Under Armour beschouwt de praktijk nu als ongepast. 

Lil Kleine komt met eigen kledinglijn

De Nederlandse rapper Lil Kleine, oftewel Jorik Scholten, heeft zijn eigen gelijknamige modemerk ‘Jorik’ gelanceerd.

Met Jorik biedt Lil Kleine een mix van streetwear en luxe premium mode. Dit ligt geheel in lijn met zijn persoonlijke stijl, waarin luxe met comfort wordt gecombineerd. “We mixen met gemak een basic wit T-shirt met een smokingpantalon en sneakers.” Voor de realisatie van de mannencollectie werkt de artiest samen met het Nederlandse modelabel Purewhite. 

“Ik heb altijd al van mode gehouden en wilde al langer mijn eigen garderobe een persoonlijkere touch geven”, zegt Lil Kleine in een persbericht. “Dit is waarheid geworden met de lancering van Jorik, waarbij ik mijn persoonlijkheid kan vertalen in design. Ik ben heel trots op de collectie die op elk moment van de dag te dragen is. Van het vliegtuig naar een chic restaurant en van een club tot een simpele lunch met familie en vrienden.” De eerste Jorik-collectie is vanaf medio februari verkrijgbaar via diverse winkels en de site.

CoolCat is de nummer 2 op deze lijst van beste werkgevers van Nederland

Volgens vacaturesite Indeed is Coolcat de op één na beste werkgever van Nederland. Het bedrijf analyseerde voor het onderzoek ‘Top-Rated Workplaces’ duizenden reviews die voormalige en huidige medewerkers over hun werkgever achterlaten op de individuele bedrijfspagina’s op Indeed.nl. Op nummer 1 staat Social Deal, en CoolCat en VluchtelingenWerk Nederland maken de top drie compleet. Op plek 23 staat Nike. Verder staan er geen modebedrijven in de lijst.

Coolcat onderscheidt zich als werkgever door een goede sfeer, doorgroeimogelijkheden, personeelskorting en leuke acties. Opvallend vaak worden bij deze werkgever ook leuke muziek en coole outfits genoemd.

Door: Margreet Anches, Tessa van Glabbeek en Rik de Langen