TOP

Cool Cat tevreden over resultaat nieuwe webshop

De nieuwe webshop van Cool Cat is in de eerste weken al één van de meest populaire 'filialen' van de retailer. "Onze klanten zijn jongens en meiden die bijzonder actief zijn op social media. Daarnaast bereiken we ook zeer veel ouders die online shoppen voor hun kids."

Omdat de jonge doelgroep van Cool Cat het liefst extra wil kosten vermijden en dol is op voordeeltjes, biedt de retailer de mogelijkheid om via de webshop bestelde artikelen af te halen in één van de 100 filialen. Er worden dan geen verzendkosten gerekend.

Test 

Nederland is het eerste land waar de webshop van Cool Cat online is gegaan. Binnen niet al te lange tijd volgen België en Frankrijk. In de testfase bleek al dat de omzet van de webshop zich kon meten met die van de grotere Cool Cat stores. En dat terwijl er nauwelijks reclame voor de webshop is gemaakt. Eind april gaat een grootse marketing campagne van start via de eigen winkels en social media om nog meer traffic te genereren naar de webshop.

Jongeren

Cool Cat is 30 jaar geleden opgericht door Roland Kahn en heeft inmiddels meer dan 130 winkels in Nederland, België,  Frankrijk en Luxemburg. De doelgroep bestaat uit kinderen en jongeren van zes tot achttien jaar.