TOP

Comeback Fashion Group: ‘Wij willen winnen op basis van ons product’

Comeback Fashion, het bedrijf achter COM4 Trousers, is overgenomen door de eigenaar van NORTH.84, eveneens een broekenmerk. Textilia sprak met eigenaar Paul Horst: “We willen dingen doen waar de retailer op zit te wachten.”

Paul Horst brengt sinds 1 november onder de naam Comeback Fashion Group B.V. de twee broekenmerken COM4 Trousers en NORTH.84 op de markt. Textilia’s mannenmoderedacteur sprak met hem over de overname.

Hoe is het zo gekomen dat je Comeback Fashion wilde overnemen?

“Ik was al langer bezig met de vraag ‘hoe kan ik mijn bedrijf NORTH.84 professioneler maken?’. Voordat ik dit broekenmerk oprichtte, heb ik zes jaar lang gewerkt bij Comeback Fashion en alle kennis die ik heb toegepast bij het opzetten van NORTH.84, heb ik daar geleerd. Daarom heb ik ongeveer een jaar geleden de vorige eigenaar benaderd met het voorstel om de twee merken, COM4 Trousers van Comeback Fashion en mijn label NORTH.84, onder één dak onder te brengen. Gelukkig stond de eigenaar daarvoor open en is de overname sinds 1 november officieel.”

Wat zijn de voordelen van de fusie?

“Beide merken hadden natuurlijk een eigen pand, eigen overhead etc. Dat kan nu allemaal veel efficiënter omdat we onder één dak zitten. Verder kunnen we gebruik maken van elkaars productiefaciliteiten en van elkaars leveranciers. COM4 Trousers zit in een sportief-klassiek segment, terwijl NORTH.84 zicht meer richt op een jongere doelgroep (young professionals), de twintigplusser. Zo zijn er al winkeliers zijn die hebben gezegd “misschien is het nu dan tijd om wat verjonging aan te bieden broeken van NORTH.84 toe te voegen aan mijn assortiment”. Daarin kunnen de merken elkaar dus versterken. NORTH.84 had de professionaliteit van Comeback Fashion nodig om door te groeien en andersom had Comeback Fashion de creativiteit en verjonging van NORTH.84 nodig.

Wat wil je veranderen?

“Qua bedrijfsvoering niets; het draait nog steeds om service, service en nog eens service. Dus een goede voorraad voor de retailers, een uitstekende b-2-b-webshop zodat retailers elke dag kunnen nabestellen, in het seizoen continue de basisbroeken bij produceren en heel goed blijven luisteren naar je klant.” 

Zijn dat ook de punten waarmee jullie je onderscheiden van de grote bekende merken?

“Puur door ons te specialiseren weten we wat er speelt in de markt, weten we waar er vraag naar is en weten de retailers wat ze aan ons hebben. De grote merken leveren meestal op vaste momenten in het jaar en vaak geldt: op is op. Wij willen vooral dat de winkelier weet wat hij aan ons heeft; de retailer moet er gewoon van op aan kunnen dat de broek die hij onlangs verkocht heeft een paar maanden later nog steeds verkrijgbaar is. Het constante van een pasvorm is essentieel. Uiteindelijk gaat het erom dat de consument terugkomt vanwege de kwaliteit en pasvorm van een broek; wij willen winnen op basis van ons product.”

Wat is het belangrijkste in het zaken doen met winkeliers tegenwoordig?

“Een topproduct maken en afspraken maken en die nakomen; we moeten het vertrouwen dat ze in ons hebben waarmaken. Daarnaast zijn flexibiliteit en het openstaan voor vernieuwing ook erg belangrijk. Gelukkig zijn wij een jong, fris bedrijf en staan we open voor suggesties. Uiteindelijk willen we dingen doen waar de retailer op zit te wachten.”