TOP

CEO Dstrezzed Eric Aarden: “Ik heb geleerd om ‘Dstrezzed’ te blijven”

Corona zette een streep door het feest vanwege het 10-jarig jubileum van Dstrezzed, maar niet door de plannen die CEO Eric Aarden heeft voor de toekomst. Komend jaar bouwt het merk verder met onder meer een reeks winkelopeningen in eigen land. “We willen zichtbaarheid op toplocaties.”

Eric Aarden treedt niet graag op de voorgrond; hij geeft liever zijn team de credits voor het werk dat er wordt verzet. En dat terwijl hij genoeg te vertellen heeft nu zijn merk tien jaar bestaat, nieuwe plannen heeft voor de collectie en uitbreidt in aantal monobrandstores. “De komende twee tot drie jaar willen we groeien naar zo’n tien tot twaalf winkels in de grote steden”, vertel hij in de nieuwe mannenmodespecial van Textilia. ”We zijn vorig jaar november geopend in The Style Outlets in Halfweg, in maart openen we een monobrandwinkel in Westfield Mall of the Netherlands in Leidsenhage, eentje in Arnhem en in april volgt Maastricht. Tevens zijn we momenteel in onderhandeling voor een locatie in Eindhoven.”

Bemoedigende stappen

Het zijn bemoedigende stappen in de coronacrisis die ook Dstrezzed heeft geraakt. “Gemiddeld genomen hebben we acht procent ingeleverd ten opzichte van vorig jaar. In Duitsland hebben we de grootste schade opgelopen. Dat heeft vooral te maken met het feit dat we daar een aantal klanten hebben met winkels boven de 800 vierkante meter en die moesten langer dicht blijven.” Ook in België was het lastig, met een showroom in Antwerpen en gedeeltelijk code rood en oranje in dat land.

‘Mooi fundament’

“In Nederland zijn we stabiel gebleven en hebben we zelfs een aantal goede, nieuwe prospects kunnen toevoegen. In Zwitserland en Frankrijk hebben we een lichte plus gerealiseerd. Al met al mogen we niet klagen. Bovendien hebben we de afgelopen jaren een mooi fundament gebouwd met jaarlijks een gezonde groei. Het blijft lastig wat de nieuwe coronamaatregelen in Europa betreft en hoe de komende maanden eruit gaan zien.”

Denimcollectie

De ontwikkeling van het merk staat niet stil. Dit jaar lanceert Dstrezzed iets nieuws, de Icons, een sustainable collectie op basis van de basics. En op termijn komt er ook een denimcollectie bij. “Met die ontwikkeling zijn we nu bezig. Dat kost tijd. Denim vergt specialisme en daarom hebben we daar een specialist voor in huis gehaald. We gaan dat eerst in tien eigen winkels testen vanaf juli 2021.”

‘Dstrezzed blijven’

De retail verandert, momenteel sterker dan ooit. Hoe bereidt Dstrezzed zich voor op de onzekere toekomst? Aarden: “Ver vooruitplannen in deze business is niet gemakkelijk en zeker in deze tijd niet. Wat ik in dertig jaar in deze tak van sport wel geleerd heb, is om ‘Dstrezzed’ te blijven en je gezond verstand te gebruiken. Dan is er voor vrijwel ieder probleem een oplossing.”

Verder bouwen

“Als we over drie jaar een prominente plek willen hebben in deze modebranche, zullen we het fundament met onze huidige en toekomstige multibrandretailers nog verder moeten uitbouwen en professionaliseren. Daarbij dienen we een prominente aanwezigheid te realiseren op de juiste A1-locaties met winstgevende monobrandwinkels en franchisenemers.”

Het volledige interview met Eric Aarden lees je in de nieuwe mannenmodespecial die is verschenen op 25 januari 2021.

Beeld: Roland J. Reinders