TOP

Bristol sluit winkels, Garcia opent nieuwe winkel en Steve Madden lanceert kledinglijn

Bristol is door de lockdowns in de Benelux genoodzaakt meer dan tien winkels te sluiten en het hoofdkantoor in Nederland te verkleinen. Jeansmerk Garcia opent in mei een nieuwe brandstore in het centrum van ’s-Hertogenbosch. En schoenenlabel Steve Madden heeft een kledingcollectie gelanceerd. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 30 maart 2021.

Bristol sluit winkels in de Benelux

Kleding-, sport- en schoenenretailer Bristol is door de lockdowns in de Benelux genoodzaakt meer dan tien winkels te sluiten en het hoofdkantoor in Nederland te verkleinen. Dat schrijft Retailtrends op basis van berichtgeving in De Telegraaf. Het betreft vooral winkels waar de retailer geen rendement haalt. Verder sluit de retailer wellicht meer winkels wanneer ze het niet met de verhuurders eens wordt over een huurverlaging. De lockdown is de oorzaak. Het winkelen op afspraak en click & collect helpen niet voldoende. Bristol zat twee weken geleden op veertig procent van de normale omzet en afgelopen week op vijftig procent. Bristol heeft 240 filialen in de Benelux. De winkelsluitingen leiden niet tot gedwongen ontslagen en er volgt ook geen reorganisatie. In 2019 sloot Bristol al negentien winkels in de Benelux en in 2020 nog eens zeventien. Uit een analyse eind 2018 bleek dat het overgrote deel van de Bristol-winkels winstgevend was, maar dat een aantal winkels dit resultaat negatief beïnvloedde. Daarop werd al aangekondigd dat er winkels zouden gaan sluiten.

Kleertjes.com nieuwe hoofdsponsor van The Voice Kids

Kindermoderetailer Kleertjes.com is de nieuwe hoofdsponsor van The Voice Kids. De jonge talenten worden vanaf ‘the battles’ gekleed in outfits van bekende merken uit assortiment van Kleertjes.com. Voor deze sponsoring heeft kleertjes.com de handen ineengeslagen met vier partners: Vingino, Scotch & Soda, Like Flo en Retour Jeans. Hiervoor was We Fashion negen jaar lang (sinds het begin van het programma) de stylingpartner van The Voice Kids en kreeg hiervoor meerdere reclameprijzen, waaronder de SponsorRing. The Voice Kids is vanaf vrijdag 2 april elke week te zien bij RTL4. Kleertjes.com is groot geworden met de online verkoop van kinderkleding en -schoenen en heeft onlangs de categorie speelgoed toegevoegd aan het assortiment.

Garcia opent winkel in Den Bosch

Jeansmerk Garcia opent in mei een nieuwe brandstore in het centrum van ’s-Hertogenbosch. Dat meldt Vastgoed Journaal. De winkel van circa 125 vierkante meter komt in het rijksmonument op het adres Markt 15, waar de winkel van Scotch & Soda was gevestigd. Die is afgelopen week verhuisd naar een andere, veel grotere, locatie in de stad. Het wordt de zesde winkel Garcia in Nederland. Er zijn al Garcia-winkels in Maastricht, Zwolle, Breda en sinds kort twee in Mall of The Netherlands in Leidschendam (een voor volwassenen en een voor kinderen). Daarnaast zijn er vier winkels in de Nederlandse outletcentra.

Steve Madden lanceert kledinglijn

Schoenenlabel Steve Madden heeft voorjaar een kledingcollectie gelanceerd in Europa. De collectie bestaat uit modieuze leisurewear, die ook buitenshuis of tijdens het thuiswerken gedragen kan worden. De kleding is comfortabel en makkelijk te combineren. De collectie bestaat uit onder andere hoodies, trainingsjasjes, joggingbroeken, wielrenbroekjes, leggings en sweatrokjes. Voorlopig is de kledinglijn alleen te koop in de eigen webshop van Steve Madden.

‘Kleding duurder: Chinese producenten verhogen prijzen’

Diverse Chinese fabrikanten verhogen de prijzen van hun exportproducten, waaronder kleding, schoenen en meubels. Aanleiding zijn de stijgende kosten van grondstoffen en de aanhoudende spanningen in de toeleveringsketen. Dat schrijft het Financieele Dagblad naar aanleiding van berichtgeving in The Wall Street Journal. Begin maart stegen de Chinese katoenprijzen van $1990 (€1700) per ton in februari naar $2600 (€2210) per ton. Als gevolg daarvan verhoogden producenten van onder meer kleding de prijzen van hun goederen met 70 tot 80 procent. Tegelijkertijd zijn als gevolg van het tekort aan zeecontainers ook de vervoersprijzen de afgelopen maanden hard gestegen. De containerprijzen schieten daardoor omhoog.