TOP

Bread & Butter: jeanstrends voor winter 2013/2014

Iedereen keek uit naar hoe Bread & Butter deze editie zou zijn, na het snijden in het merkenpakket. Maar uiteindelijk bleek het er in grote lijnen toch redelijk hetzelfde uit te zien als voorheen, ondanks de afwezigheid van een flink aantal merken.

Opvallend is dat jeansmerken op Bread & Butter meer dan ooit focussen op hun sterke punten. Zo breidt G-Star het aanbod 3D denims uit met nieuwe modellen en denimjacks. Ook was het raw atelier weer aanwezig. Kuyichi focust op de (organic) denims. Gsus heeft het jeansaanbod uitgebreid met allerlei nieuwe varianten, zoals ‘glow in the dark jeans’ en jeans met ‘towel touch’. 

Geen collectie 

Op de stand van Pepe Jeans was geen collectie te zien, maar stond alles in het teken van het customizen van de jeans die bezoekers cadeau krijgen vanwege het 40-jarig jubileum van het merk. Op meerdere stands was het productieproces te zien of werden items ter plekke gecustomized. Op de stand van Tommy Hilfiger was helemaal geen kledingstuk te vinden, hier  werd de collectie volledig digitaal gepresenteerd op verschillende schermen en touchscreens.

Trends

In het modebeeld voor winter 2013/2014 zien we veel materiaalcombinaties in één item, denim met leren mouwen, wol met leren biezen, canvas met denim, tweed met leer of denim. Musthave is het ‘nette’ bomberjasje in een combinatie van wol en leer.  Ook sportieve invloeden, zoals broeken met ‘sporttailleband’ en sweatshirts (in sweat of juist gebreid of van wol) kwamen veel voorbij, naast army en hunter (quilted of padded jacks!). Ook glans en glitter is nog steeds aanwezig.