TOP

Wat is nieuw voor zomer 2019: de street- en activeweartrends en merken op Modefabriek

Wat was er op Modefabriek te zien, op het gebied van denim, street en activewear? Onze redacteur zet de opvallendste zaken op een rij. “Veel mensen kennen Australian nog van vroeger. Dit is nostalgie.”

Vorige zomer spotten we Australian al tijdens de Londense beurs Jacket Required, maar nu wordt het nineties merk ook weer in Nederland vertegenwoordigd, door het agentschap Brandrush. Eigenaar Micha Noot op Modefabriek in Amsterdam: “Na de revival van retromerken als Fila, Kappa en noem ze maar op, kon Australian natuurlijk niet achterblijven.” De reacties op de kleurrijke collectie (veel geel en oranje) zijn positief volgens Noot. “Veel mensen kennen het natuurlijk nog van vroeger. Dit is nostalgie. Ik droeg zelf ook Australian, dat is toch iets wat je nooit vergeet.”

 

Lees verder onder de foto.

 

Australian

Australian.

 

Regelmatige leveringen

Ook voor het eerst op de beurs was het Nederlandse streetwearlabel Milestone Relics, dat vooral T-shirts, hoodies, petten en een select aantal onderstukken biedt. Het nog jonge bedrijf maakt een snelle groei door. Mede dankzij de regelmatige leveringen, iedere acht weken is er een nieuwe drop.  

 

Lees verder onder de foto.

 

Milestone Relics

 

#myfirstorganic jeans

Kuyichi presenteerde tijdens Modefabriek een nieuwe samenwerking met ontwerper Antoine Peters. Vanaf dit seizoen leidt Peters de ontwikkeling van de progressieve collectie van het merk. Zo is er een print waarin de symbolen van beiden (Kuyichi heeft een plus als beeldmerk, Peters een glimlach) worden verenigd. Daarnaast lanceert Kuyichi ook denimnieuws: #myfirstorganic jeans voor kinderen van 6 tot 14 jaar en de nieuwe vrouwenfit Nora, een slim high waist-model. Ook liet het label alvast een voorproefje zien van de samenwerking met de charitatieve textielinzamelorganisatie Sympany. Samen presenteren ze in oktober jeans van gerecyclede kleding. 

 

Lees verder onder de foto.

 

Kuyichi

Kuyichi volgens Antoine Peters. 

 

Kuyichi x sympany

Kuyichi X Sympany. 

 

Verdere opvallende zaken:

 

Noote

Het Nederlandse bedrijf Noote biedt retailers in uiteenlopende segmenten de mogelijkheid zelf brillen samen te stellen. Na bestelling worden de zonnebrillen in Nederland gemaakt. 

 

Napapijri

Napapijri legt zich ook toe op het athleisuresegment.

 

Liesbeth Sterkenburg

Gespot in the HTNK Curated shop: Liesbeth Sterkenburg. 

 

Elias Rumelis

 

Elias Rumelis vat voor zomer 2019 twee trends samen: primaire kleuren en zijstrepen. 

 

Helly Hansen

Ook Helly Hansen gaat voor primaire kleuren en de veel geziene kleurblokken. 

 

Brenner Denim Soul

Brenner Denim Soul showt denimkunst.