TOP

Billboards met lingerie beïnvloeden jonge consument

Een kwart van de vrouwen tot twintig jaar laat zich beïnvloeden door lingerie op billboards. 3 Procent van de vrouwen holt meteen naar de winkel om de nieuwste billboardset te gaan scoren.

Lingeriereclame van H&M, Sapph, Hunkemuller of Sloggi is steeds in het straatbeeld te vinden. Uit consumentenonderzoek dat Textilia liet uitvoeren door marktonderzoeksbureau GfK blijkt dat 14 procent van de Nederlandse vrouwen zich laat beïnvloeden door billboards. De borden bijvoorbeeld die Sloggi dit voorjaar langs Weena Rotterdam plaatste, hebben met 26 procent bovengemiddeld effect op vrouwen tot twintig jaar. Het percentage twintigers dat onder de indruk is van billboards ligt op 21 procent.

Toch laat het merendeel van de vrouwen de borden links liggen. 86 Procent gaat er geen setje meer door kopen. Vrouwen die het hoofd koel houden zijn met name te vinden onder vijftigers (92%), zeventigplussers (91%) en inwoonsters van Oost Nederland (90%).

Inkomen en opleiding leiden niet tot significante resultaten.

Rest nog maar een vraag: Of mannen het hoofd koel kunnen houden? Dat is helaas niet onderzocht.