TOP

Alix the Label test ‘see now, buy now’

Het Nederlandse vrouwenmodemerk Alix the Label gebruikt de huidige decembercollectie als try-out voor de ‘see now, buy now’ collecties die ze voor volgend kalender jaar op de planning heeft staan.

Waar Alix the Label voorheen vrijwel alle collecties maanden van tevoren op voororder aan winkeliers verkocht, staat er voor 2021 iets heel anders op de planning. Met de op 2 december gelanceerde minicollectie ‘The December Story – Home for the Holidays’ test het merk het reilen en zeilen rondom het uitbrengen van een ‘see now, buy now’ collectie.

Nieuwe manier van werken

Volgend jaar lanceert Alix namelijk drie tot vier ‘see now, buy now’ collecties naast de vier reguliere voororder-collecties. Anders dan bij de inkoop van de reguliere collecties kunnen retailers deze collectie kort voor levering online inkopen. Door op deze manier te werken kan er beter worden ingespeeld op de laatste trends én haalt Alix een deel van het risico van het maanden van te voren inkopen weg bij haar klanten.

Campagne

Normaal kiest Alix voor het schieten van de campagne voor interessante bestemmingen ver weg, maar voor de online campagne van de decembercollectie bleef het merk dichtbij huis. De collectie werd geschoten met modellen Vivian Hoorn, Lizzy van der Ligt en Sha Senior. Met statementstukken die geschikt zijn voor zowel een avondje ‘dressed up’ voor een kerstdiner via Zoom als een avondje ‘dressed down’ voor een Netflix avontuur op de bank.