TOP

Outdoor-merk Patagonia opent pop-up met tweedehands items: Textilia nam een kijkje

Zaterdag 23 maart opende in Amsterdam voor één dag de deur van een pop-up store vol tweedehands parels van outdoor-merk Patagonia. Alle kleding die in de shop verkocht werd, is van de Worn Wear-collectie, en dus tweedehands (‘preloved’) of gerepareerd door het United Repair Centre. De opbrengst gaat naar verschillende lokale NGO's, waaronder Fossielvrij NL en Drinkable Rivers. Textilia nam tijdens de officieuze opening een kijkje en sprak met senior marketing manager Jelle Mul: "De textielindustrie, zoals het nu opereert, kan gewoon niet."
Hoofdbeeld: Michiel Rotgans   Na groot succes in andere steden in Europa, was nu Amsterdam aan de beurt. In de bruisende Pijp, tegenover het Sarphatipark, opende de pop-up van Patagonia voor één dag haar deuren. De ruimte was gevuld met kleding voor de mode- én milieubewuste outdoor kleding-liefhebber.  De collectie, tentoongesteld aan meerdere rekken en