TOP

Fabienne Chapot opent vijf pop-ups, LØCI kiest Bleckmann voor uitbreidingsstrategie, DENHAM X Armor-Lux

Fabienne Chapot opent vijf tijdelijke winkels bij De Bijenkorf, LØCI kiest Bleckmann om hun strategie voor uitbreiding te realiseren, DENHAM X Armor-Lux: Premium jeans gemixt met de Bretonse streep. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 22 maart.

Beeld: Fabienne Chapot

Fabienne Chapot opent vijf tijdelijke winkels bij De Bijenkorf 

Als gevolg van de succesvolle online samenwerking met De Bijenkorf, breidt het Nederlandse modemerk Fabienne Chapot (FC) haar aanwezigheid nu ook uit met vijf pop-ups bij De Bijenkorf in Nederland. De pop-up winkels, geopend op 18 maart 2024, zijn te vinden op vijf locaties verspreid over Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht. Klanten kunnen gedurende een periode van acht weken de nieuwste Spring-Summer 24-collectie van Fabienne Chapot bekijken en shoppen. De SS-24 collectie bevat kenmerkende items zoals de Bella dress, Merlin denim jacket, Josh bralette en Diana boot en is beschikbaar op alle vijf locaties. Klanten kunnen hun aankopen ook personaliseren om zo kans te maken op een styling sessie. Verdere details hierover worden gedeeld via het Instagram-account @fabiennechapot.

Fabienne Chapot: “”Met veel plezier kondig ik de opening van onze FC pop-up’s aan in vijf verschillende De Bijenkorf filialen. Onze langdurige samenwerking met dit gerenommeerde warenhuis vormt de basis van deze mooie stap. Het is voor mij een waar genoegen om Spring-Summer 24 op deze wijze te presenteren, waarbij ik met trots terugkijk op het tot stand komen van deze unieke collectie. Een mooie ontwikkeling om geselecteerde FC-items fysiek op de winkelvloer van De Bijenkorf te tonen”, aldus Fabienne Chapot, Brand Director.

LØCI kiest Bleckmann om hun strategie voor uitbreiding te realiseren

Het in Londen gevestigde schoenen- en kledingmerk LØCI, dat bekend staat om zijn veganistische, dierproefvrije en unisex sneakers, heeft Bleckmann uitgekozen als exclusieve externe logistieke partner voor Groot-Brittannië en continentaal Europa. Deze strategische samenwerking, gericht op efficiëntie en klanttevredenheid, zal LØCI helpen bij het realiseren van hun groeiplannen. Bleckmann zal een end-to-end logistieke oplossing bieden, inclusief vrachtvervoer, douaneafhandeling, opslag en distributie. Door te opereren vanuit Bleckmann’s fulfilmentcentrum in Grobbendonk, België, verwacht LØCI snellere leveringen te kunnen bieden aan klanten in zowel het Verenigd Koninkrijk als Europa. Met de nieuwe logistieke oplossing die vanaf april 2024 operationeel is, kijken zowel het LØCI- als het Bleckmann-team al naar mogelijke uitbreiding van hun samenwerking in de toekomst. Robert Kiewik, Director Sales bij Bleckmann, “Bleckmann staat erom bekend snelgroeiende mode- en lifestylemerken een hoge mate van flexibiliteit te bieden om hun expansieambities te ondersteunen”. Hij voegt eraan toe: “We streven ernaar onze klanten een consistent hoog niveau van klantenservice te bieden door zowel schaalbaarheid als maatwerk te leveren. We kijken ernaar uit om samen met LØCI verdere stappen te zetten.”

DENHAM X Armor-Lux: Premium jeans gemixt met de Bretonse streep

DENHAM en Armor-Lux brengen samen een unieke lentecollectie uit die moderne workwear combineert met de iconische Btretonse stijl. Armor-Lux, bekend om de Bretonse streeptruien sinds 1938, haalt haar inspiratie uit de rijke Franse maritieme tradities. DENHAM bouwt voort op de pioniersgeest van authentieke Amerikaanse blue jeans. De DENHAM x Armor-Lux-collectie vertegenwoordigt een fusie van traditie en innovatie, met aandacht voor hoogwaardige materialen en vakmanschap. De Bretonse streep krijgt een eigentijdse twist op de klassieke truien en vesten van Armor-Lux, terwijl DENHAM’s workwear wordt vernieuwd met innovatief denim en hoogwaardige afwerkingstechnieken.

De nieuwe collectie is verantwoord ontworpen en maakt gebruik van 100% regeneratief katoen (Regenagri® Cotton), 12 oz denim en 12 oz ‘loomstate’ ecru denim, gemaakt in Italië door Candiani Denim. Zowel de natuurlijke stoffen in ecru, als het indigo denim, zijn behandeld met zachte wasbeurten, geïnspireerd op de getijden van de Bretonse Côtes-d’Armor. Hierdoor zijn er minder processen nodig, wordt er minder water verbruikt en is de impact op het milieu minimaal.

Elk kledingstuk in de collectie vertelt een verhaal van vakmanschap en aandacht voor detail, geworteld in de gedeelde waarden van beide merken. De DENHAM x Armor-Lux-collectie is niet alleen een viering van mode, maar ook een statement van toewijding aan het behoud van onze planeet voor de komende generaties.

Zalando breidt adaptieve mode uit met 40% in reactie op groeiende vraag naar inclusieve fashion

Zalando heeft haar assortiment adaptieve mode vorig jaar met 40 procent heeft uitgebreid. Met deze uitbreiding speelt Zalando in op de groeiende vraag naar inclusieve fashion. Met 430 stijlen in het adaptive fashion-assortiment, biedt de online retailer een diverse selectie kledingopties voor mensen met een beperking, inclusief items van een groot scala aan grote modemerken, zoals bijvoorbeeld Adidas Originals, Nike, Levi’s en Micheal Kors. De etailer heeft ook aanpassingen doorgevoerd op de website om de toegankelijkheid te verbeteren. Zo zijn er specifieke zoekfilters voor adaptive fashion toegevoegd, zoals: rolstoelkleding, voor protheses, prikkelarme kleding en gemakkelijk te sluiten kleding. Zalando streeft ernaar haar adaptieve aanbod later dit jaar nog verder uit te breiden, met toevoegingen in de categorieën kinderen en sport. Deze initiatieven laten zien hoe Zalando zich inzet voor diversiteit en inclusie binnen de modebranche, waarbij het voorop loopt en een krachtige boodschap van acceptatie en empowerment uitdraagt naar al haar klanten.