TOP

Sylvie Meis maakt collectie met Mac, nieuwe directeur voor Hema en Bestseller lanceert nieuwe webshop

Sylvie Meis heeft een capsulecollectie gemaakt met broekenmerk Mac. Hema krijgt voor het eerst een vrouwelijke directeur. En Bestseller lanceert een nieuw online platform. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 26 januari 2021.

Mac lanceert collectie met Sylvie Meis

Sylvie Meis is de nieuwe merkambassadeur van het Duitse broekenmerk Mac. Samen hebben zij een denimcapsule ontworpen voor de nieuwe herfst-wintercollectie 2021-2022, genaamd 24/7 Sylvie Meis for Mac. Deze capsulecollectie bevat vier modellen in verschillende wassingen en gouden accenten voor een beetje glamour: de rechte Mac-klassieker Melanie, een carrot jeans, een skinny fit en een culotte. Winkeliers kunnen de collectie sinds afgelopen week inkopen bij Mac en vanaf half juni wordt de collectie van Sylvie voor Mac uitgeleverd. De capsule wordt ondersteund door een uitgebreid marketing- en POS-pakket voor de retailer, inclusief een levensgrote display van Sylvie Meis, posters en online content die retailers kunnen gebruiken voor hun webwinkels en sociale-mediakanalen. Ook zijn er met geselecteerde retailpartners evenementen gepland met Sylvie Meis voor de lancering in de winkel. Het is niet de eerste samenwerking van Mac en Sylvie Meis. Zo doneerde Mac vorig jaar 15.000 mondmaskers aan Duitse ziekenhuizen met de presentatrice als ambassadeur. En in het najaar van 2020 ontwierpen ze een Mac X Sylvie-mondkapje, waarvan een deel van de opbrengst naar een goed doel ging.

Nieuwe directeur voor Hema

Hema heeft een nieuwe directeur. Saskia Egas Reparaz volgt Tjeerd Jegen op, die zes jaar ceo van Hema was. Ook de raad van commissarissen wordt opnieuw samengesteld. Het bericht komt samen met de aankondiging dat de overname van Hema door Parcom en Mississippi Ventures waarschijnlijk in de eerste week van februari afgerond is. “Er staat een nieuw tijdperk voor de deur, waarin ruimte is voor groei en ontwikkeling. Dit is dan ook een natuurlijk moment om plaats te maken voor nieuw leiderschap”, zegt Jegen op Retailtrends.nl. Wanneer hij precies vertrekt, is nog niet duidelijk. Egas Reparaz wordt de eerste vrouwelijke ceo van Hema, hiervoor was ze directeur van Etos.

Shoeby lanceert home-assortiment

Moderetailer Shoeby heeft een home-afdeling in de webshop gelanceerd. Hier verkoopt de moderetailer interieurproducten van de merken BePureHome, Woood en Woood Exclusive, die in het betaalbare segment geprijsd zijn. De collectie strekt zich uit van lampen en accessoires tot stoelen en tafels. De wooncollectie is exclusief verkrijgbaar in de webshop van Shoeby en niet in de fysieke winkels.

Bestseller lanceert nieuw shoppingplatform

Bestseller heeft gisteren het nieuwe online platform The Founded gelanceerd. In deze webshop worden alle merken van het Deense modebedrijf verkocht, zoals voorheen op Bestseller.com. Bezoekers van de oude Bestseller-webshop worden voortaan doorgestuurd naar Thefounded.com. Met The Founded wil het bedrijf niet alleen een webshop neerzetten, maar ook een community opbouwen en gebruikers een gepersonaliseerde ervaring bieden. Zo kunnen zij een eigen stijlprofiel aanmaken, blogs en interviews lezen, looks van influencers bekijken en muziek luisteren. De website Bestseller.com zal in de plaats komen van de huidige bedrijfswebsite About.bestseller.com, met onder andere nieuwsberichten, vacatures en de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid.

H&M Studio showt tijdens Copenhagen Fashion Week

H&M Studio geeft op dinsdag 2 februari 2021 om 14:00 uur een digitale presentatie als onderdeel van het officiële programma van Copenhagen Fashion Week, die dit jaar volledig online wordt gehouden. In het verleden showde H&M de Studio-collectie een aantal keer tijdens Paris Fashion Week en de afgelopen seizoenen met events in New York en Los Angeles. “We zijn blij dat H&M ervoor heeft gekozen om hun H&M Studio SS21-collectie in Kopenhagen te tonen, aangezien het het belang van Copenhagen Fashion Week als een belangrijke wereldwijde modeweek blijft benadrukken, zowel voor de showcase van toonaangevende Scandinavische merken als voor de toegewijde focus op positieve verandering in de mode-industrie”, zegt Cecilie Thorsmark, directeur van Copenhagen Fashion Week. Copenhagen Fashion Week vindt volgende week plaats, van 2 tot 4 februari. Er staan meer dan dertig shows op het programma, waaronder bekende namen als By Malene Birger, Gestuz, Munthe, Rains en Samsøe Samsøe.