TOP

Bodyfashion Tradefair: Body & Beach

Op 22, 23 en 24 augustus konden 110 bodyfashionexposanten tijdens de halfjaarlijkse Bodyfashion Tradefair weer laten zien wat ze in huis hebben. Het thema was - ondanks het tegenvallende herfstweer - Body & Beach.

De organisatie had flink uitgepakt met de vele extra’s tijdens deze drie dagen. Elke beursbezoeker maakte dagelijks kans op twee vliegtickets naar Kopenhagen, Venetië, Barcelona, Londen of Berlijn. Er was extra aandacht voor trends onder leiding van Anne Marie Commandeur van het Stijlinstituut en Mendels Fashion Group reikte een prijs uit voor de mooiste etalage. Daarnaast organiseerde Sessibon een spectaculaire modeshow en was het feest op maandag een groot succes.

Voorzichtig
Helen Ypma van Bodyfashion Nederland was zeer tevreden over deze editie: “Het bezoekersaantal was zo goed als hetzelfde als vorig jaar. Misschien een man of zestig meer, maar dat is te verwaarlozen. Ik hoorde van exposanten dat er nog voorzichtig werd ingekocht, dat merkten ze vooral aan de grootte van de orders. Maar: de stemming was positief en de bezoekers renden niet alleen op hun bekende, al gemaakte afspraken af, maar keken goed rond naar eventuele nieuwe merken voor hun portfolio. Volgens mij is dat juist de bedoeling van een beurs zoals deze.”

Accessoires
Vernieuwing zag men ook terug in de exposanten, er waren maar liefst 13 nieuwe merken aanwezig, zoals Puma, Allure Monaco, Papini en G&G Fashion. Deze nieuwe generatie was ook nodig, aldus Ypma. “Uit een enquête onder de bezoekers bleek dat men accessoires miste op de beurs. Een merk als Papini springt daarop in. Daar waren we dan ook erg blij mee.” Wat waren de hoogtepunten voor de organisatie van Bodyfashion Tradefair? “Elke dag konden we de tickets verloten naar een Europese bestemming naar keuze, dat was heel leuk. Maar ook de LingaDore etalagewedstrijd die werd gewonnen door Rosa Underwear. En natuurlijk de feestavond op maandag, die was bijzonder gezellig met een enorme opkomst.”