TOP

Poll: winkelier kindermode schuift uitverkoop liefst voor zich uit

De Bengels poll over de ideale startdatum van de uitverkoop heeft tot nu toe 92 kindermodeprofessionals getrokken. Uit de antwoorden blijkt dat de men de uitverkoop het liefst zo lang mogelijk voor zich uitschuift.

De antwoorden op de vraag ‘wanneer start jij met het afprijzen van de collectie’ levert een interessant kijkje in de keuken van het kindersegment. De meeste winkeliers (49%) willen niet de eerste, maar ook niet de laatste zijn. Ze vinden november vroeg genoeg en beginnen dan het liefst met voorzichtige percentages. Een bijna even grote groep (38%) van de stemmers denkt liever nooit aan de uitverkoop of anders pas in december. Kennelijk telt ook het argument dat zij hun marge zo lang mogelijk overeind willen houden.

Inkoopmissers 
Slechts een enkeling (1%) vindt dat je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen. Als de concurrent begint, ben je te laat, redeneert deze winkelier, om in september al van zijn inkoopmissers af te komen. Een kleine groep ondernemers (12%) begint al in oktober met een rekje afgeprijsde artikelen van uitgelopen maten, of laatste kleurtjes. Een van de voordelen van deze afprijsstrategie is een veelgehoord argument in de branche: namelijk dat je met de verkochte restanten budget vrijmaakt om runners na te bestellen.

De nieuwe poll gaat over de oorzaak van het gestunt in het kindermodesegment. Breng ook je stem uit…