TOP

Jaarcijfers 2011 Burberry, Ralph Lauren en Armani

Voor Burberry, Ralph Lauren en Armani is 2011 een goed jaar geweest. Recordomzetten werden geboekt.

Ralph Lauren
Ralph Lauren heeft in het boekjaar 2011/2012 de opbrengst met 21% naar €5,4 miljard zien stijgen. De winst werd voornamelijk geboekt met de eigen retail, die een plus van 27% boekte. In de wholesale deed het modebedrijf met een plus van 17% ook goede zaken in met name Noord-amerika en Europa.

Burberry

Het Britse Burberry noteerde in het afgelopen boekjaar een winst van €465,2 miljoen (+26%). De omzet nam met 24% toe. De eigen retail nam met maar liefst 31% toe door onder andere 23 nieuwe winkelopeningen. De omzet in de wholesale steeg met 8%.

Armani

De operationele winst van Armani bedroeg in 2011 €281,8 miljoen. De omzet steeg met 14% naar €1,8 miljard. China had een groot aandeel in de groei: van de 100 winkelopeningen werden met 28 de meeste geopend in het Aziatische land.