TOP

Start Week van de Duurzame Mode

Vandaag begint de Week van de Duurzame Mode. Van 10 tot en met 18 oktober vraagt organisator Made-By extra aandacht voor mode die op een milieu- en mensvriendelijke manier is geproduceerd. 'Fashion with respect for people and planet' is het motto.

Uit onderzoek dat Textilia heeft laten uitvoeren door Gfk blijkt dat bijna 80 procent van de Nederlanders geïnteresseerd is in duurzame mode. Alleen is dat volgens Made-By niet terug te zien in het aanbod van de winkels en het aankoopgedrag van de consument. Met de Week van de Duurzame Mode wil Made-By zowel de consument als de winkelier aanspreken.

Vandaag start ook een grote mediacampagne met spotjes op tv en advertenties in kranten.

Inmiddels is er een flink aantal merken dat het Made-By-label mag voeren, zoals Jackpot, Kuyichi, Nomad en het merk Edun van zanger Bono van U2. Ook bekende nederlanders als Floortje Dessing, Barbara de Loor en Joost van Bellen steunen het label.

Made-By, een non-profit organisatie die in 2004 door ontwikkelingsorganisatie Solidaridad is opgericht, maakt zich hard voor duurzaam geproduceerde mode. Samen met de aangesloten modemerken probeert Made-By de milieu- en arbeidsomstandigheden in de productieketen te verbeteren.

Komende week zijn er verschilllende activiteiten, zoals een netwerkevenement voor modeproducenten en ngo’s in Amsterdam, een Fair Fashion Show in Delft en het Jeans4Charity-event in Rotterdam. Meer informatie op de website van Made-By.