TOP

Modemerk Nasty Gal claimt het woord ‘nasty’

Nasty Gal claimt het alleenrecht te hebben op het woord ‘nasty’. De hippe Amerikaanse webshop sleept daarom een ander ‘nasty bedrijf’ voor de rechter.

Webshop Nasty Gal heeft weer een rechtszaak aangespannen om het woord ‘nasty’ voor kleding en accessoires. Het Amerikaanse kledingmerk sleepte Jason Jarvis en Mr. Nasty Time in New York voor de rechter. Jarvis heeft een geregistreerd merkrecht op de woorden ‘Mr. Nasty Time Entertainment’ en één op de woorden ‘Da Nasty Boys’. Het laatste merkrecht ziet specifiek op kleding en lingerie. Dit schoot bij Nasty Gal in het verkeerde keelgat.

Da Nasty Boys

Alvorens de rechtszaak aan te spannen zou Nasty Gal – tevergeefs – veelvuldig contact hebben gezocht met Jarvis om het geschil buiten te rechtszaal op te lossen. Nasty Gal eist nu een verbod voor Jarvis om ‘Da Nasty Boys’ te gebruiken voor kleding en lingerie, en wil ook schadevergoeding. Tot slot vraagt Nasty Gal de rechter om Jarvis alle inbreukmakende artikelen te vernietigen.

New Nasty

Het is voor Nasty Gal niet de eerste rechtszaak om het woord ‘nasty’. Al eerder probeerde de webshop het alleenrecht te claimen. In november 2013 schikte Nasty Gal echter de rechtszaak tegen Charamon Hunter, oprichter van webshop New Nasty. Wél met succes: Charamon Hunter stemde in met de naamswijziging van zijn zaak. 

In januari dit jaar werd Nasty Gal zelf op de vingers getikt.

Victoria’s Secret vecht om het woord ‘pink’.