TOP

Bol.com wint Europese titel voor beste entrepreneur

De Nederlandse webwinkel bol.com heeft de Entrepreneurial Award gewonnen tijdens de European E-commerce Awards 2014.

De Nederlandse webwinkel bol.com heeft de Entrepreneurial Award  gewonnen van elf andere Europese webwinkels. De prijs behoort tot de European E-commerce Awards welke op dinsdag 17 juni tijdens de Global E-commerce Summit 2014 in Barcelona werden uitgereikt. Het was de derde keer dat de prijs wordt uitgedeeld. De awards zijn een initiatief van Ecommerce Europe en de Global E-commerce Summit om de Europese online retailing te stimuleren. Bol.com won door de innovatie van het bedrijf. Vooral de samenwerking met concurrenten door middel van een partnerprogramma was te respecteren. “We zien in deze belangrijkste Europese prijs voor e-commerce een enorme aanmoediging om elke dag met alle energie onze winkel beter te maken voor onze miljoenen klanten en honderdduizenden leveranciers en partners”, Daniël Ropers, CEO bij bol.com, weten aan Thuiswinkel.org. “Ik denk dat ik namens alle deelnemers van deze conferencie spreek als ik zeg dat het een enorm voorrecht is om te mogen werken aan de winkelconcepten van de toekomst die het leven van de consumenten makkelijker, inspirerender en goedkoper gaan maken.” Vorig jaar ging Vestiaire Collectiv uit Frankrijk er vandoor met de Entrepreneurial Award en kreeg het Nederlandse Coolblue een tweede plek.

Andere prijzen
Ieder jaar worden er bij de European E-commerce Awards drie prijzen uitgereikt. De Entrepreneurial Award wordt ieder jaar uitgereikt maar de andere twee titels verschillen. Dit jaar ging de gouden Omnichannel Award naar Tesco, Marks & Spencer werd tweede. De Pure Player Award ging naar Asos, welke vorig jaar nog de Cross-Border Award naar binnen sleepte.